Studies in Central and Eastern Europe: Histories, Cultures and Societies
Basic information
Faculty name: | Faculty of History |
Major name: | Studies in Central and Eastern Europe: Histories, Cultures and Societies |
Level: | first cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | english |
Programme
Description of the program implementation
Zajęcia realizowane na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia obejmują: wykłady (także wykłady konwersatoryjne), konwersatoria oraz zajęcia o innym charakterze: ćwiczenia z WF, zajęcia interaktywne – kurs BHP, lektoraty języków nowożytnych. Weryfikowaniu efektów uczenia się służą:
1. Egzaminy ustne lub pisemne obejmujące materiał prezentowany w trakcie zajęć oraz zawarty w literaturze przedmiotu. Egzamin pisemny może mieć formę: eseju, formę półotwartą lub testową. Egzaminy mogą podsumowywać moduły, w skład których wchodzą wykłady i konwersatoria.
2. Kolokwia występują w formie testu lub eseju. Kolokwia mogą kończyć cykl kształcenia i być podstawą oceny końcowej lub - jako kolokwia śródroczne - służyć informacją na temat stopnia realizacji założonych celów cząstkowych. Obejmują materiał zaprezentowany w trakcie zajęć oraz informacje zawarte w literaturze przedmiotu. Sprawdzają stopień przyswojenia efektów uczenia się przypisanych do modułu. Podobną rolę pełnią zapowiedziane i niezapowiedziane prace pisemne oraz kontrola prac domowych zadanych podczas konwersatoriów.
3. W trakcie pracy w ramach konwersatoriów realizacja efektów uczenia się przypisanych do modułów sprawdzana jest poprzez ustne zaliczenia materiału i kontrolę aktywności studentów.
4. Kontroli efektów uczenia się w ramach konwersatoriów służą realizowane przez studentów samodzielnie lub grupowo projekty, które są ocenianie przez prowadzącego.
5. Zajęcia realizowane metodą e-learningową (interaktywny kurs BHK) rozliczane są za pomocą testu wypełnianego on-line. Ćwiczenia z WF-u rozliczane są na podstawie obecność a postęp w trakcie zajęć na podstawie testu Pilicza.
6. Ocena kształtująca (obejmująca uzyskanie pozytywnej noty z zapowiedzianych i niezapowiedzianych prac pisemnych, prace domowe, aktywny udział w zajęciach, pisemne zaliczenie materiału, kolokwia) stosowana jest m.in. w przypadku lektoratów z języków nowożytnych.
Student zalicza moduł po uzyskaniu wszystkich przypisanych do niego efektów uczenia się. Weryfikacja stanu wiedzy, umiejętności i kompetencji zdobytych przez studenta w trakcie realizacji danego modułu następuje na podstawie wyżej opisanych metod. Informacje o sposobach weryfikacji, wymaganiach prowadzącego oraz formach rozliczenia kursu ogłaszane są podczas pierwszego spotkania oraz wyszczególniane w sylabusach przedmiotu. Tam zamieszcza się szczegółowe informacje dotyczące wymagań związanych z zaliczeniem danego przedmiotu.
Ocena jakości prac dyplomowych, praktyk.
Prace dyplomowe. Kryteria, jakie spełniać musi praca licencjacka wzorowane są na tych, obowiązujących w Instytucie Historii. Praca licencjacka pisana jest pod opieką promotora (co najmniej doktora) podczas dwuletniego seminarium licencjackiego. Do zadań promotora należy troska, aby dopuszczona do obrony praca spełniała wszystkie wymogi merytoryczne i formalne. Sporządza on recenzję pracy i daje jej ocenę. Drugą recenzję wraz z oceną sporządza powoływany przez kierownika studiów recenzent. Dopuszczenie do egzaminu licencjackiego jest możliwe wyłącznie w przypadku dwóch pozytywnych recenzji. W przypadku gdy jedna z ocen jest negatywna powołuje się kolejnego recenzenta. Ocena z pracy, obok średniej ze studiów oraz wyniku ustnego egzaminu dyplomowego, umieszczona jest w protokole z obrony pracy i jest jednym ze składników służących do obliczenia ogólnego wyniku studiów podanego na dyplomie. W egzaminie dyplomowym obok promotora i recenzenta bierze udział kierownik studiów lub osoba przez niego delegowana.
Graduation
1. Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest pozytywna ocena pracy dyplomowej.
2. Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem określonego zagadnienia naukowego lub artystycznego prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane z danym kierunkiem studiów, poziomem i profilem kształcenia oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Introduction to Poland and Krakow
|
15 | 1 | assessment | O |
Introduction to History
|
30 | 2 | assessment | O |
BHK
|
10 | - | assessment | O |
Auxiliary Sciences of History (an overview)
|
15 | 2 | exam | O |
Key Ideas in Ethnology and Cultural Anthropology
|
15 | 2 | exam | O |
Key Ideas in Ethnology and Cultural Anthropology (conv.)
|
15 | 1 | assessment | O |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe and Russia till the Congress of Vienna
|
30 | 4 | exam | O |
Central and Eastern European myths, imaginaries, stereotypes
|
15 | 2 | exam | O |
Ethnicity and Nationalism in Central and Eastern Europe
|
30 | 4 | exam | O |
Minorities in Central Eastern Europe
|
30 | 4 | exam | O |
Phisical activity
|
30 | - | assessment | O |
Język nowożytny
|
30 | 2 | assessment | F |
Auxiliary Sciences of History: Genealogy, Diplomatics
|
15 | 1 | assessment | F |
Auxiliary Sciences of History: Heraldry, Sigillography
|
15 | 1 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe and Russia till the Congress of Vienna. Central European Countries
|
30 | 2 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe and Russia till the Congress of Vienna. Eastern Countries
|
30 | 2 | assessment | F |
Central and Eastern European myths, imaginaries, stereotypes. View from outside
|
15 | 1 | assessment | F |
Central and Eastern European myths, imaginaries, stereotypes. View from inside
|
15 | 1 | assessment | F |
Overview of Central European Phenomenon
|
15 | 1 | assessment | F |
How to understand history, ethnology and cultural anthropology
|
15 | 1 | assessment | F |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
An Overview of the History of Central and Eastern Europe and Russia in the 19th century
|
30 | 4 | exam | O |
Phisical activity
|
30 | - | assessment | O |
Migrations in Central Eestern Europe
|
30 | 4 | exam | O |
Migrations in Central Eastern Europe
|
30 | 2 | assessment | O |
Jews in Central Eastern Europe
|
30 | 4 | exam | O |
Modern European State Formation: Theory and Practice
|
30 | 4 | exam | O |
Modern European State Formation: Theory and Practice
|
30 | 2 | assessment | O |
Academic Writing
|
60 | 4 | assessment | O |
Język nowożytny
|
30 | 2 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe in the 19th century: Russia
|
30 | 2 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe in the 19th century. Germany and Austria
|
30 | 2 | assessment | F |
Anthropological Theory and Methodology of Social Sciences (lecture)
|
15 | 2 | exam | O |
Anthropological Theory and Methodology of Social Sciences
|
15 | 2 | assessment | O |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe in the 19th century. The Balkans
|
30 | 2 | assessment | F |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Introduction to Intellectual Property and Copyright Laws
|
15 | 1 | assessment | O |
Historical Sources and Archives in Central and Eastern Europe
|
30 | 2 | assessment | O |
Visual Methods in Studying Culture
|
15 | 1 | assessment | O |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe and Russia in the 20th century
|
30 | 4 | exam | O |
Religions in Central Eastern Europe – Historical and Anthropological Perspectives
|
30 | 4 | exam | O |
Monograph classes
|
90 | 9 | assessment | O |
Język nowożytny
|
30 | 2 | assessment | F |
Religions in Central Eastern Europe – Historical and Anthropological Perspectives
|
30 | 2 | assessment | O |
Visual Methods in Studying Culture: Movies
|
15 | 1 | assessment | F |
BA seminar
|
30 | 2 | assessment | F |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Introduction to Paleography
|
30 | 2 | assessment | O |
Monograph classes
|
90 | 8 | assessment | O |
Język nowożytny
|
30 | 4 | exam | F |
Visual Methods in Studying Culture: Photos et al.
|
15 | 1 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe in the 20th century. Czechoslovakia and USSR
|
30 | 2 | assessment | F |
An Overview of the History of Central and Eastern Europe in the 20th century: Poland, Hungary, Yugoslavia
|
30 | 2 | assessment | F |
Fieldwork Methods and Oral History (lecture)
|
15 | 3 | exam | O |
Fieldwork Methods and Oral History
|
15 | 1 | assessment | O |
Totalitarian Ideologies and 20th Century Political Systems (lecture)
|
30 | 4 | exam | O |
Totalitarian Ideologies and 20th Century Political Systems
|
30 | 2 | assessment | O |
Anthropology of Socialist and Postsocialist Societies (lecture)
|
15 | 1 | assessment | O |
Anthropology of Socialist and Postsocialist Societies
|
15 | 1 | assessment | O |
Urbanscapes in Central Eastern Europe (lecture)
|
15 | 1 | assessment | O |
Urbanscapes in Central Eastern Europe
|
15 | 1 | assessment | O |
BA seminar
|
30 | 2 | assessment | F |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Contemporary Issues in European History
|
15 | 2 | exam | O |
Museum in Contemporary European Culture
|
30 | 2 | assessment | O |
Monograph classes
|
120 | 8 | assessment | O |
BA seminar
|
30 | 2 | assessment | F |
Local history (lecture)
|
15 | 1 | assessment | O |
Local history
|
15 | 1 | assessment | O |
Contemporary Issues in European History: Russia and Eastern Countries
|
15 | 1 | assessment | F |
Contemporary Issues in European History: Central Europe
|
15 | 1 | assessment | F |
Gender: contexts, meaning and practices (lecture)
|
30 | 2 | assessment | O |
Gender: contexts, meaning and practices
|
30 | 2 | assessment | O |
Everyday life in Central Eastern Europe (lecture)
|
30 | 2 | assessment | O |
Everyday life in Central Eastern Europe
|
30 | 2 | assessment | F |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Monograph classes
|
90 | 6 | assessment | O |
Internship
|
150 | 15 | assessment | O |
BA seminar
|
30 | 12 | exam | F |