Journalism and Social Communication
Basic information
Faculty name: | Faculty of Management and Social Communication |
Major name: | Journalism and Social Communication |
Level: | first cycle |
Profile: | Practical |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
Description of the program implementation
Program studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oferuje zarówno szeroką gamę przedmiotów ogólnoakademickich, teoretycznych, jak i specjalistycznych oraz praktycznych. Te ostatnie stanowią najbardziej rozbudowaną ofertę, za ich realizację student otrzymuje 93 punkty ECTS. W trakcie dwóch pierwszych lat studiów zdecydowana większość przedmiotów ma charakter obowiązkowy. Natomiast na trzecim roku studiów, w pierwszym i drugim semestrze, student realizuje jedną z czterech ścieżek: Dziennikarstwo; Reklama i PR; Nowe media; Komunikacja polityczna. Podstawą do kolejności wyboru ścieżki (oraz seminarium dyplomowego) jest lista rankingowa (średnia ocen ze studiów + ocena z praktyki) tworzona po drugim roku studiów. W ramach wskazanej ścieżki student zobowiązany jest do zaliczenia wszystkich oferowanych w jej ramach przedmiotów. W obu semestrach trzeciego roku oferowane są do wyboru także kursy kierunkowe - każdy student ma obowiązek zrealizowania sześciu spośród ośmiu wykładów w ciągu roku.
Graduation
Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest pozytywna ocena pracy dyplomowej.
Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem określonego zagadnienia naukowego lub dokonaniem profesjonalnym prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane z kierunkiem studiów, poziomem i profilem kształcenia oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania.
Pracę dyplomową może stanowić w szczególności praca pisemna, lub praca projektowa z zakresu komunikacji społecznej lub/i technologii komunikowania.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Filozofia
|
20 | 2 | assessment | O |
Socjologia
|
20 | 3 | exam | O |
Ekonomia
|
20 | 3 | exam | O |
Nauka o komunikowaniu (wykład)
|
20 | 2 | exam | O |
Nauka o komunikowaniu (konwersatorium)
|
30 | 3 | assessment | O |
Teoria gatunków dziennikarskich
|
30 | 3 | exam | O |
Dziennikarskie źródła informacji (wykład)
|
15 | 2 | exam | O |
Dziennikarskie źródła informacji (konwersatorium)
|
20 | 2 | assessment | O |
Praktyka: Warsztaty dziennikarskie I – prasa i Internet
|
30 | 4 | assessment | O |
Technologie informacyjne (wykład)
|
10 | 1 | assessment | O |
Technologie informacyjne (konwersatorium)
|
20 | 2 | assessment | O |
Etyka dziennikarska
|
30 | 1 | assessment | O |
Praktyka: Warsztaty edytorskie
|
15 | 2 | assessment | O |
30 | - | no credit | O | |
30 | - | no credit | O | |
4 | - | assessment | O | |
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Język obcy I - egzamin po II roku studiów na poziomie B2; Język obcy II - poziom dowolny. Praktyka zawodowa obejmuje przedmioty praktyczne/warsztatowe realizowane przez studentów na pierwszym i drugim roku studiów, oznaczone w planie studiów jako Praktyka (zaliczenie tej części praktyki wymaga uzyskania pozytywnej oceny z każdego przedmiotu) oraz praktykę zawodową realizowaną w dowolnej instytucji medialnej, reklamowej, PR lub innej instytucji okołomedialnej. Miejsce odbywania praktyki wybiera student, kierując się swoimi wcześniejszymi doświadczeniami, zainteresowaniami naukowymi oraz zawodowymi, samodzielnie lub korzystając z pomocy opiekuna praktyk. Zaliczenie praktyki zawodowej następuje po drugim roku studiów w oparciu o przedstawioną umowę oraz dokumentację z jej przebiegu (książeczka praktyk). Praktyka realizowana jest w okresie wolnym od zajęć lub - za zgodą dyrektora ds. dydaktycznych - w czasie roku akademickiego. W drugim semestrze pierwszego roku student wybiera jeden z trzech przedmiotów: Gatunki dziennikarskie w mediach - print/TV/nowe media (każdy za 3 ECTS). Na drugim roku, w drugim semestrze student wybiera dwa spośród sześciu oferowanych kursów monograficznych, każdy za 2 ECTS (w sumie 4 ECTS). W w obu semestrach trzeciego roku każdy student wybiera trzy spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu dwóch semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć spośród ośmiu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 3 ECTS (w sumie 18 ECTS). Po drugim roku tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z dwóch lat studiów), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Każdy student zobowiązany jest do zaliczenia w ciągu dwóch semestrów trzeciego roku wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki. Jako przedmioty do wyboru traktowane są wszystkie kursy w obrębie realizowanej ścieżki (w sumie 30 ECTS, po 15 ECTS w każdym semestrze). Wykaz przedmiotów specjalizacyjnych (obowiązkowych w ramach ścieżki) zawierają poniższe tabele.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Psychologia społeczna (wykład)
|
30 | 3 | exam | O |
Psychologia społeczna (konwersatorium)
|
15 | 2 | assessment | O |
Polski system polityczny (wykład)
|
25 | 2 | exam | O |
Polski system polityczny (konwersatorium)
|
15 | 2 | assessment | O |
Geografia polityczna i gospodarcza świata
|
20 | 2 | exam | O |
Historia prasy i mediów
|
30 | 2 | assessment | O |
Stylistyka i kultura języka (wykład)
|
20 | 2 | assessment | O |
Stylistyka i kultura języka (konwersatorium)
|
20 | 2 | assessment | O |
Praktyka: Warsztaty dziennikarskie II – prasa i Internet
|
30 | 4 | assessment | O |
Praktyka: Desktop publishing
|
15 | 2 | assessment | O |
30 | 2 | assessment | O | |
30 | 2 | assessment | O | |
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
O |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Media w świecie (wykład)
|
20 | 2 | exam | O |
Media w świecie (konwersatorium)
|
25 | 2 | assessment | O |
Współczesne systemy polityczne
|
30 | 2 | assessment | O |
Reklama we współczesnym społeczeństwie
|
30 | 2 | assessment | O |
Praktyka: Pracownia dziennikarska telewizyjna
|
30 | 4 | assessment | O |
Praktyka: Montaż dźwięku
|
20 | 2 | assessment | O |
Retoryka i erystyka dziennikarska
|
30 | 3 | assessment | O |
Wprowadzenie do metodologii nauk z elementami logiki
|
20 | 3 | exam | O |
Marketing i zarządzanie
|
20 | 2 | assessment | O |
Główne nurty w literaturze światowej i polskiej XX i XXI w.
|
30 | 3 | exam | O |
Prawo prasowe
|
30 | 3 | exam | O |
Semiotyka i teoria języka
|
20 | 2 | assessment | O |
30 | - | no credit | O | |
30 | - | no credit | O |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Media w Polsce (wykład)
|
20 | 2 | exam | O |
Media w Polsce (konwersatorium)
|
25 | 2 | assessment | O |
Public relations
|
30 | 2 | assessment | O |
Praktyka: Pracownia dziennikarska radiowa
|
30 | 4 | assessment | O |
Praktyka: Montaż telewizyjny
|
20 | 2 | assessment | O |
Nowe media
|
30 | 2 | assessment | O |
30 | 2 | exam | O | |
30 | 2 | exam | O | |
Praktyka zawodowa
|
240 | 8 | assessment | O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
O |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Ochrona własności intelektualnej
|
20 | 2 | assessment | O |
Specialist Seminar
|
30 | 4 | assessment | O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
O |
Ścieżka: Dziennikarstwo
|
Ścieżka: Komunikacja polityczna
|
Ścieżka: Nowe media
|
Ścieżka: Reklama i PR
|
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Specialist Seminar
|
30 | 6 | assessment | O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
O |
Ścieżka: Dziennikarstwo
|
Ścieżka: Komunikacja polityczna
|
Ścieżka: Nowe media
|
Ścieżka: Reklama i PR
|