Basic information
Faculty name: |
Faculty of Management and Social Communication |
Major name: |
Journalism and Social Communication |
Level: |
second cycle |
Profile: |
General academic |
Form: |
full-time degree programme |
Language of study: |
polish |
Leading discipline:
The science of social communication and media
Programme
ISCED classification:
0321
Number of semesters:
4
Professional title awarded to graduates:
magister
Description of the program implementation
Program studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w pierwszym semestrze obejmuje zestaw przedmiotów obowiązkowych, w tym 60-godzinny kurs języka obcego. W kolejnych trzech semetrach oferowana jest szeroka gama wykładów kierunkowych do wyboru - każdy student zobowiązany jest do zaliczenia dwóch spośród czterech wykładów w każdym semestrze. Po zakończeniu pierwszego semestru tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z I semestru), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Program studiów oferuje trzy ścieżki: Produkcja multimedialna i logistyka mediów; Promocyjna; Analiza i monitoring mediów. Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki.
Graduation
Praca dyplomowa i egzamin dyplomowy
Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest pozytywna ocena pracy dyplomowej. Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem określonego zagadnienia naukowego prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane z kierunkiem studiów, poziomem i profilem kształcenia oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania.
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS). Po pierwszym semestrze pierwszego roku tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z I semestru), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. Wykaz przedmiotów specjalizacyjnych (obowiązkowych i fakultatywnych) zawierają poniższe tabele. Jako przedmioty do wyboru traktowane są wszystkie przedmioty w ramach realizowanej ścieżki (w sumie 45 ECTS za trzy semestry, w każdym 15 ECTS) z wyjątkiem kursu Język angielski w sektorze mediów, który jest obowiązkowy na wszystkich ścieżkach.
Metodologia nauk społecznych
|
60
|
6
|
exam
|
O |
Teorie komunikowania masowego
|
45
|
5
|
exam
|
O |
Główne nurty kultury XX i XXI wieku
|
30
|
4
|
exam
|
O |
Społeczeństwo informacyjne
|
45
|
5
|
exam
|
O |
Ekonomika mediów
|
30
|
4
|
exam
|
O |
Prawo autorskie
|
30
|
4
|
exam
|
O |
|
60
|
2
|
exam
|
O |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS). Po pierwszym semestrze pierwszego roku tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z I semestru), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. Wykaz przedmiotów specjalizacyjnych (obowiązkowych i fakultatywnych) zawierają poniższe tabele. Jako przedmioty do wyboru traktowane są wszystkie przedmioty w ramach realizowanej ścieżki (w sumie 45 ECTS za trzy semestry, w każdym 15 ECTS) z wyjątkiem kursu Język angielski w sektorze mediów, który jest obowiązkowy na wszystkich ścieżkach.
Kreatywne pisanie
|
15
|
2
|
assessment
|
O |
Specialist Seminar
|
20
|
4
|
assessment
|
O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
|
|
|
O |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS).
|
Pragmatyka językowa
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Mediatyzacja sfery publicznej
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Socjologia mediów
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Dyplomacja publiczna i branding kraju
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, wciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Metody i techniki ilościowe
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Analiza konwersacyjna
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Produkcja i realizacja formatów telewizyjnych
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Promocja online przedsiębiorstwa medialnego
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Promocja branżowa
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Międzynarodowy public relations
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS). Po pierwszym semestrze pierwszego roku tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z I semestru), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. Wykaz przedmiotów specjalizacyjnych (obowiązkowych i fakultatywnych) zawierają poniższe tabele. Jako przedmioty do wyboru traktowane są wszystkie przedmioty w ramach realizowanej ścieżki (w sumie 45 ECTS za trzy semestry, w każdym 15 ECTS) z wyjątkiem kursu Język angielski w sektorze mediów, który jest obowiązkowy na wszystkich ścieżkach.
Specialist Seminar
|
20
|
6
|
assessment
|
O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
|
|
|
O |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS).
|
Mediatyzacja kultury współczesnej
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Communication and Global Media
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Teorie internetu
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Język mediów, język w mediach
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, wciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Technologia medialna
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Statystyka i analiza danych
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Etyka mediów
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Ochrona dóbr osobistych i danych osobowych w praktyce
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Produkcja i realizacja formatów radiowych
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Logistyka i administrowanie mediami
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Etyka mediów
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Ochrona dóbr osobistych i danych osobowych w praktyce
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Promocja w mediach społecznościowych
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Strategie komunikacyjne organizacji społecznych
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Etyka mediów
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Ochrona dóbr osobistych i danych osobowych w praktyce
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS). Po pierwszym semestrze pierwszego roku tworzona jest lista rankingowa studentów (średnia ocen z I semestru), która jest podstawą do kolejności wyboru ścieżki (i seminarium dyplomowego). Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach wskazanej ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. Wykaz przedmiotów specjalizacyjnych (obowiązkowych i fakultatywnych) zawierają poniższe tabele. Jako przedmioty do wyboru traktowane są wszystkie przedmioty w ramach realizowanej ścieżki (w sumie 45 ECTS za trzy semestry, w każdym 15 ECTS) z wyjątkiem kursu Język angielski w sektorze mediów, który jest obowiązkowy na wszystkich ścieżkach.
Specialist Seminar
|
20
|
6
|
assessment
|
O |
Grupa zajęć fakultatywnych
|
|
|
|
O |
W drugim semestrze pierwszego roku oraz w obu semestrach drugiego roku każdy student wybiera dwa spośród czterech wykładów, co oznacza, że w ciągu trzech semestrów ma obowiązek zaliczyć sześć (w tym jeden w języku angielskim) spośród dwunastu oferowanych wykładów (kierunkowych), każdy za 4 ECTS (w sumie 24 ECTS).
|
Semiotyka mediów i komunikacji wielomodalnej
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Metody jakościowe w naukach społecznych
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Marketing
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Medialna analiza społeczno-polityczna
|
30
|
4
|
exam
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, wciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Badania nad mediatyzacją
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Badania realizowane on-line
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Wizualizacja informacji
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Kreacja portfolio i networking
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Technologia przekazu w mediach społecznościowych
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Zarządzanie projektami
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Wizualizacja informacji
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Kreacja portfolio i networking
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Każdy student zobowiązany jest do do zaliczenia w ciągu kolejnych trzech semestrów wszystkich modułów obowiązkowych w ramach ścieżki i jedenego z dwóch modułów fakultatywnych w obrębie ścieżki. W każdym semestrze w ramach ścieżki musi uzyskać 16 punktów ECTS, w ciągu trzech semestrów: 48 ECTS.
Kreowanie marki
|
45
|
6
|
assessment
|
O |
Społeczna odpowiedzialność biznesu
|
30
|
5
|
assessment
|
O |
Język angielski w sektorze mediów
|
15
|
1
|
assessment
|
O |
Wizualizacja informacji
|
30
|
4
|
assessment
|
F |
Kreacja portfolio i networking
|
30
|
4
|
assessment
|
F |