Forma studiów
INFORMATYKA GIER KOMPUTEROWYCH
Informacje podstawowe
Nazwa wydziału: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Nazwa kierunku: | informatyka gier komputerowych |
Poziom: | drugiego stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Forma: | studia stacjonarne |
Język studiów: | polski |
Dyscyplina:
Informatyka
Program
Klasyfikacja ISCED:
0613
Liczba semestrów:
4
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom:
magister
Opis realizacji programu
W ramach toku studiów student realizuje przedmioty związane z zaawansowanymi zagadnieniami informatycznymi, szeroki wybór przedmiotów fakultatywnych pozwala na indywidualny dobór przedmiotów. Studenci mają także możliwość korzystania z przedmiotów oferowanych na kierunku Informatyka Stosowana.
Ukończenie studiów
Przygotowanie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu dyplomowego
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, otwórz cały program studiów
Student ma obowiązek zaliczyć w ciągu czterech semestrów co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim.
Student ma obowiązek uzyskać co najmniej 38 ECTS za przedmioty do wyboru przewidziane w planie
studiów ( i dodatkowo 20 ECTS za Pracownię magisterską ). Może ich być więcej (niżej punktowanych) lub mniej (wyżej punktowanych), niż uwidocznione
w planie studiów 7 przedmiotów do wyboru - liczy się suma punktów ECTS uzyskanych za te przedmioty
w poszczególnych latach studiów. Przedmioty do wyboru mogą być realizowane w innym semestrze niż wynika to z planu. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miare wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z kierunku Informatyka Stosowana. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. W przypadku zbyt małej liczby osób lub w innych wyjątkowych sytuacjach
mogą nie być w danym semestrze uruchomione wszystkie przedmioty z
powyższej listy. Ponadto do końca 4 semestru studiów studenci maja obowiązek uzyskać co najmnie 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie z Pracowni magisterskiej wystawiane jest po złożeniu przez studenta pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Programowanie grafiki 3D
|
45 | 5,0 | zaliczenie | O |
Zarządzanie projektami
|
30 | 4,0 | zaliczenie | O |
Prezentowanie informacji i tworzenie dokumentacji
|
30 | 4,0 | zaliczenie | O |
Wprowadzenie do tworzenia gier wideo
|
60 | 6,0 | zaliczenie | O |
Gry poważne
|
30 | 3,0 | zaliczenie | O |
Polskie i międzynarodowe prawo autorskie
|
30 | 3,0 | zaliczenie | O |
Geometria 3D dla projektantów gier wideo
|
60 | 6,0 | egzamin | O |
30 | 2,0 | zaliczenie | O | |
4 | - | zaliczenie | O | |
Grafika konceptowa
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Fotografia i jej obróbka cyfrowa
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Tworzenie, obróbka i eksport tekstur
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Modelowanie 3D –postacie
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Silnik fizyki 3D
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Tworzenie scenariuszy
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie poziomów
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Programowanie urządzeń mobilnych – Apple iOS
|
15 | 2,0 | zaliczenie | F |
- O - obowiązkowy
- F - fakultatywny
Student ma obowiązek zaliczyć w ciągu czterech semestrów co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim.
Student ma obowiązek uzyskać co najmniej 38 ECTS za przedmioty do wyboru przewidziane w planie
studiów ( i dodatkowo 20 ECTS za Pracownię magisterską ). Może ich być więcej (niżej punktowanych) lub mniej (wyżej punktowanych), niż uwidocznione
w planie studiów 7 przedmiotów do wyboru - liczy się suma punktów ECTS uzyskanych za te przedmioty
w poszczególnych latach studiów. Przedmioty do wyboru mogą być realizowane w innym semestrze niż wynika to z planu. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miare wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z kierunku Informatyka Stosowana. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. W przypadku zbyt małej liczby osób lub w innych wyjątkowych sytuacjach
mogą nie być w danym semestrze uruchomione wszystkie przedmioty z
powyższej listy. Ponadto do końca 4 semestru studiów studenci maja obowiązek uzyskać co najmnie 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie z Pracowni magisterskiej wystawiane jest po złożeniu przez studenta pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Programowanie symulacji fizyki w rzeczywistym czasie
|
60 | 6,0 | egzamin | O |
Programowanie gier w C++
|
60 | 6,0 | zaliczenie | O |
Seminarium specjalistyczne
|
30 | 2,0 | zaliczenie | O |
30 | 3,0 | egzamin | O | |
Wprowadzenie do game studies
|
30 | 3,0 | zaliczenie | O |
Pracownia języków skryptowych w grach wideo
|
30 | 4,0 | zaliczenie | F |
Podstawy obróbki i wykorzystania w grach grafiki dwuwymiarowej
|
60 | 6,0 | zaliczenie | F |
Zasady tworzenia scenorysów
|
15 | 1,0 | zaliczenie | F |
Modelowanie 3D – otoczenie
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Wstęp do modelowania 3D
|
60 | 6,0 | egzamin | F |
Animacja 2D
|
60 | 6,0 | zaliczenie | F |
Animacja 3D
|
60 | 6,0 | egzamin | F |
Technologia motion capture
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie interfejsów użytkownika
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie mechaniki gier wideo
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Interakcja człowiek-komputer
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Pracownia robotyki
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
- O - obowiązkowy
- F - fakultatywny
Student ma obowiązek zaliczyć w ciągu czterech semestrów co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim.
Student ma obowiązek uzyskać co najmniej 38 ECTS za przedmioty do wyboru przewidziane w planie
studiów ( i dodatkowo 20 ECTS za Pracownię magisterską ). Może ich być więcej (niżej punktowanych) lub mniej (wyżej punktowanych), niż uwidocznione
w planie studiów 7 przedmiotów do wyboru - liczy się suma punktów ECTS uzyskanych za te przedmioty
w poszczególnych latach studiów. Przedmioty do wyboru mogą być realizowane w innym semestrze niż wynika to z planu. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miare wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z kierunku Informatyka Stosowana. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. W przypadku zbyt małej liczby osób lub w innych wyjątkowych sytuacjach
mogą nie być w danym semestrze uruchomione wszystkie przedmioty z
powyższej listy. Ponadto do końca 4 semestru studiów studenci maja obowiązek uzyskać co najmnie 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie z Pracowni magisterskiej wystawiane jest po złożeniu przez studenta pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Podstawy sztucznej inteligencji
|
60 | 6,0 | egzamin | O |
Seminarium magisterskie I
|
30 | 2,0 | zaliczenie | O |
Grafika konceptowa
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Fotografia i jej obróbka cyfrowa
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Tworzenie, obróbka i eksport tekstur
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Modelowanie 3D –postacie
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Silnik fizyki 3D
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Tworzenie scenariuszy
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie poziomów
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Programowanie urządzeń mobilnych – Apple iOS
|
15 | 2,0 | zaliczenie | F |
Przedmiot humanistyczny lub społeczny ogólnouniwersytecki
|
30 | 2,0 | - | O |
- O - obowiązkowy
- F - fakultatywny
Student ma obowiązek zaliczyć w ciągu czterech semestrów co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim.
Student ma obowiązek uzyskać co najmniej 38 ECTS za przedmioty do wyboru przewidziane w planie
studiów ( i dodatkowo 20 ECTS za Pracownię magisterską ). Może ich być więcej (niżej punktowanych) lub mniej (wyżej punktowanych), niż uwidocznione
w planie studiów 7 przedmiotów do wyboru - liczy się suma punktów ECTS uzyskanych za te przedmioty
w poszczególnych latach studiów. Przedmioty do wyboru mogą być realizowane w innym semestrze niż wynika to z planu. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miare wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z kierunku Informatyka Stosowana. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. W przypadku zbyt małej liczby osób lub w innych wyjątkowych sytuacjach
mogą nie być w danym semestrze uruchomione wszystkie przedmioty z
powyższej listy. Ponadto do końca 4 semestru studiów studenci maja obowiązek uzyskać co najmnie 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie z Pracowni magisterskiej wystawiane jest po złożeniu przez studenta pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej. Jeżeli student już zrealizował przedmiot "Wprowadzenie do game studies" w semestrze 2 to nie może go realizować ponownie w semestrze 4.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Seminarium magisterskie II
|
30 | 2,0 | zaliczenie | O |
Wprowadzenie do game studies
|
30 | 3,0 | zaliczenie | O |
Pracownia języków skryptowych w grach wideo
|
30 | 4,0 | zaliczenie | F |
Podstawy obróbki i wykorzystania w grach grafiki dwuwymiarowej
|
60 | 6,0 | zaliczenie | F |
Zasady tworzenia scenorysów
|
15 | 1,0 | zaliczenie | F |
Modelowanie 3D – otoczenie
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Wstęp do modelowania 3D
|
60 | 6,0 | egzamin | F |
Animacja 2D
|
60 | 6,0 | zaliczenie | F |
Animacja 3D
|
60 | 6,0 | egzamin | F |
Technologia motion capture
|
45 | 4,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie interfejsów użytkownika
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Projektowanie mechaniki gier wideo
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Interakcja człowiek-komputer
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Pracownia robotyki
|
30 | 3,0 | zaliczenie | F |
Pracownia magisterska
|
100 | 20,0 | zaliczenie | O |
- O - obowiązkowy
- F - fakultatywny