Kształcenie filologiczne realizowane jest w ramach dwóch modułów: literaturoznawczego i językoznawczego. Przedmioty z zakresu literaturoznawstwa (teoria literatury, warsztaty krytyczne, literatura po 1989 roku, literatura obca) obejmują 300 godzin i 22 punkty ECTS. Przedmioty językoznawcze (teoria języka, gramatyka języka polskiego w dydaktyce szkolnej) mieszczą się w ramach 150 godzin i 12 punktów ECTS. Ponadto przewidzianych jest 300 godzin i 54 punkty ECTS na przedmioty opcjonalne (seminarium magisterskie, opcja, wykład monograficzny), które pozwalają realizować w zależności od preferencji studenta moduł językoznawczy lub literaturoznawczy. W tym nurcie kształcenia mieszczą się także przedmioty wspierające budowanie warsztatu filologicznego: teoria kultury, opcja filozoficzna, na które przeznaczono 90 godzin i 7 punktów ECTS. Dopełnieniem modułu filologicznego jest lektorat z dowolnego nowożytnego języka obcego obejmujący 60 godzin i 2 punkty ECTS. Wymienione zajęcia mają format wykładów, ćwiczeń, seminariów i warsztatów. Każdy kurs kończy się zaliczeniem na ocenę bądź egzaminem. Przygotowanie zawodowe nauczyciela polonisty prowadzone jest w dwóch modułach przedmiotowych: pedagogiczno-psychologicznym oraz dydaktycznym, w ich ramach odbywają się różne formy zajęć: wykłady, ćwiczenia, warsztaty, praktyki śródroczne i ciągłe. Moduł pedagogiczno-psychologiczny tworzą przedmioty: uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kształtowanie kompetencji społecznych nauczyciela. Razem 60 godzin, 4 punkty ECTS. Moduł dydaktyczny obejmuje różnorodne zajęcia z dydaktyki przedmiotowej: kształcenie językowe, literackie i kulturowe szkole ponadpodstawowej, dydaktyka języka polskiego w szkole ponadpodstawowej, pragmatyka zawodu nauczyciela polonisty z elementami prawa oświatowego. Razem 120 godzin, 11 punktów ECTS. Z tym modułem związane są również przedmioty: warsztaty glottodydaktyczne, kultura i etyka języka w dyskursie szkolnym. Razem 60 godzin, 4 punkty ECTS. W trakcie zajęć z dydaktyki języka polskiego prowadzone są praktyki śródroczne pod kierunkiem nauczyciela akademickiego w szkołach ponadpodstawowych. Warunkiem rozpoczęcia praktyk ciągłych, które odbywają się po drugim semestrze studiów, jest zaliczenie zajęć z praktykami śródrocznymi. Szczegółowe wytyczne dotyczące sposobu realizacji praktyk opisuje sylabus i regulamin praktyk ciągłych (80 godzin, 4 punkty ECTS). Układ przedmiotów i praktyk ma charakter procesualny, dlatego egzamin, który powiązany jest z przedmiotem pragmatyka zwodu nauczyciela polonisty, obejmuje wiedzę i umiejętności zdobywane w trakcie realizacji programu w ramach wszystkich zajęć i praktyk przypisanych do modułu dydaktycznego. Poszerzeniu kompetencji studentów, przygotowujących się do zawodu nauczyciela, służą zajęcia do wyboru: opcje (Ponowoczesne kategorie interpretacyjne, Stereotypy w kulturze i edukacji, Edukacja filmowa i teatralna, Podstawy diagnozy i terapii trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu), wykłady monograficzne (Uczeń jako odbiorca literatury. Diagnozy, interpretacje, motywacje, Wybrane zagadnienia diagnozy i terapii autyzmu, Literatura Holokaustu w dydaktyce polskiej i zagranicznej) i warsztaty. Do programu studiów włączony został również przedmiot ogólnouniwersytecki: bezpieczeństwo i higiena w kształceniu (e-learning w wymiarze 4 godzin).