Philosophy
Basic information
Faculty name: | Faculty of Philosophy |
Major name: | Philosophy |
Level: | first cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
Description of the program implementation
Program studiów filozoficznych I stopniu skupia się na realizacji podstawowych efektów uczenia się. Największy nacisk położony jest na wprowadzenie do historii filozofii, logiki, epistemologii i ontologii. Wymagane są umiejętności w zakresie języków nowożytnych (B2) oraz starożytnych (łacina, greka lub sanskryt).
Graduation
Praca dyplomowa (licencjacka), egzamin dyplomowy (licencjacki)
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30 godz.) i kurs obcojęzyczny (30 godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, ale z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Wstęp do filozofii
|
60 | 6 | exam | O |
Historia filozofii starożytnej
|
60 | 6 | exam | O |
Logika
|
60 | 6 | assessment | O |
Estetyka
|
F | |||
Język starożytny I
|
O | |||
Elementy prawa autorskiego
|
15 | 1 | assessment | O |
4 | - | assessment | O | |
Physical Education
|
60 | - | assessment | O |
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia chińska
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Sztuka przełomu millenniów. Wyzwania i problemy
|
30 | 3 | assessment | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Myślenie krytyczne w języku naturalnym
|
30 | 4 | exam | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Roman Ingarden: systemic aesthetics and pluralism of art
|
30 | 6 | exam | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Seminarium z filozofii Nicholasa de Malebranche'a
|
30 | 3 | assessment | F |
Introduction to computability
|
60 | 12 | exam | F |
Filozofia złożoności
|
30 | - | - | F |
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30godz.) i kurs obcojęzyczny (30 godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, jednak z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia filozofii średniowiecznej
|
60 | 6 | exam | O |
Logika
|
60 | 6 | exam | O |
Filozofia społeczna lub Historia filozofii politycznej
|
60 | 6 | exam | O |
Estetyka
|
O | |||
Język starożytny I
|
O | |||
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Filozofia chińskiej kultury artystycznej (e-kurs)
|
60 | 6 | assessment | F |
Peano arithmetics and Goedel's theorems
|
60 | 12 | exam | F |
Filozoficzne implikacje mechaniki kwantowej
|
60 | 6 | assessment | F |
Istota. Perspektywy badawcze
|
15 | 2 | assessment | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Feminizm, gender i współczesne narracje płci
|
60 | 6 | exam | F |
Metaetyka
|
60 | 6 | exam | F |
Bioetyka-wprowadzenie
|
60 | 6 | exam | F |
Nowożytne prawo naturalne
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | 6 | assessment | F |
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30 godz.) i kurs obcojęzyczny (30godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, jednak z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Ontologia I
|
60 | 6 | exam | O |
Epistemologia I
|
60 | 6 | exam | O |
Historia filozofii nowożytnej I
|
60 | 6 | exam | O |
Etyka
|
O | |||
Język starożytny II
|
O | |||
30 | - | assessment | O | |
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia chińska
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Sztuka przełomu millenniów. Wyzwania i problemy
|
30 | 3 | assessment | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Model theory
|
60 | 12 | exam | F |
Introduction to computability
|
60 | 12 | exam | F |
Myślenie krytyczne w języku naturalnym
|
30 | 4 | exam | F |
Seminarium z filozofii Nicholasa de Malebranche'a
|
30 | 3 | assessment | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Roman Ingarden: systemic aesthetics and pluralism of art
|
30 | 6 | exam | F |
Filozofia złożoności
|
30 | - | - | F |
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30 godz.) i kurs obcojęzyczny (30 godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, jednak z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia filozofii nowożytnej II
|
60 | 6 | exam | O |
Etyka
|
O | |||
Wybrane zagadnienia filozofii polskiej
|
60 | 6 | exam | O |
Język starożytny II
|
F | |||
30 | - | assessment | O | |
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Filozofia chińskiej kultury artystycznej (e-kurs)
|
60 | 6 | assessment | F |
Peano arithmetics and Goedel's theorems
|
60 | 12 | exam | F |
Filozoficzne implikacje mechaniki kwantowej
|
60 | 6 | assessment | F |
Istota. Perspektywy badawcze
|
15 | 2 | assessment | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Feminizm, gender i współczesne narracje płci
|
60 | 6 | exam | F |
Metaetyka
|
60 | 6 | exam | F |
Nowożytne prawo naturalne
|
30 | 3 | assessment | F |
Bioetyka-wprowadzenie
|
60 | 6 | exam | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | 6 | assessment | F |
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30godz.) i kurs obcojęzyczny (30godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, jednak z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia filozofii współczesnej
|
60 | 6 | exam | O |
30 | - | assessment | O | |
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia chińska
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Sztuka przełomu millenniów. Wyzwania i problemy
|
30 | 3 | assessment | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Model theory
|
60 | 12 | exam | F |
Introduction to computability
|
60 | 12 | exam | F |
Myślenie krytyczne w języku naturalnym
|
30 | 4 | exam | F |
Seminarium z filozofii Nicholasa de Malebranche'a
|
30 | 3 | assessment | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Roman Ingarden: systemic aesthetics and pluralism of art
|
30 | 6 | exam | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | - | - | F |
Na każdym roku studiów należy uzupełniać liczbę punktów ECTS kursami fakultatywnymi do min. 60, zgodnie z następującymi zasadami: (1) Lektoraty i kursy obcojęzyczne: Studenci I roku zaliczają jeden lektorat z języka starożytnego (greka, łacina, hebrajski lub sanskryt) w wymiarze co najmniej 60 godzin i kontynuują go na II roku w wymiarze kolejnych 60 godzin. Ponadto studenci II i III roku zaliczają lektorat z nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2. Punkty za języki przyznaje się wyłącznie za zdane egzaminy (za sam udział w lektoratach nie otrzymuje się punktów ECTS). Do ukończenia toku studiów student zobowiązany jest zaliczyć translatorium (30 godz.) i kurs obcojęzyczny (30 godz.) albo dwa kursy obcojęzyczne po 30 godzin lub jeden 60-godzinny. (2) Seminaria: W toku studiów studenci uczestniczą w co najmniej trzech różnych seminariach. Studenci I roku nie powinni uczestniczyć w seminariach, jednak w wyjątkowych przypadkach zgodę na udział studenta I roku wyrazić może prowadzący seminarium. (3) Kursy opcjonalne: Niektóre kursy fakultatywne (tzw. opcjonalne) są dostępne zarówno dla studentów I stopnia jak i II stopnia, ale z odrębnymi efektami uczenia się, zakresami materiałów, metodami sprawdzania wiedzy oraz warunkami zaliczenia. (4) Kursy pozainstytutowe: Studenci drugiego i trzeciego (nie pierwszego) roku jako zajęcia nieobligatoryjne mogą wybierać – za zgodą zastępcy dyrektora ds. studenckich – również moduły kształcenia realizowane na Wydziale Filozoficznym UJ, a także w innych jednostkach UJ oraz w innych wyższych uczelniach polskich i zagranicznych. (5) Seminarium dyplomowe: Na ostatnim roku studiów seminarium lub inny kurs wskazany przez opiekuna naukowego spełnia rolę seminarium dyplomowego. Zadeklarowanie kursu innego niż seminarium nie zmienia regulaminowego wymogu realizacji trzech seminariów w trakcie toku studiów. W ramach seminarium dyplomowego lub wskazanego kursu student przygotowuje pracę dyplomową. (6) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują się na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl).
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia filozofii współczesnej
|
60 | 6 | exam | O |
30 | 4 | exam | O | |
Anarchia, państwo, teokracja. Z dziejów myśli rosyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Anatomia społeczeństwa politycznego i konsumpcyjnego
|
90 | 9 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Arytmetyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | assessment | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 5 | assessment | F |
Estetyka performatywna przestrzeni miejskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Estetyka wobec awangardy
|
60 | 6 | assessment | F |
Estetyka - teoria i praktyka
|
60 | 6 | assessment | F |
Etyka, śmierć i umieranie
|
60 | 6 | assessment | F |
Fenomenologia: Od Brentana do Heideggera
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia czasu i przestrzeni
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia Heideggera i jej współczesna recepcja
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia języka I
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia na przełomie XX/XXI wieku
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 6 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura współczesności
|
30 | 3 | assessment | F |
Natura doświadczenia
|
60 | 6 | assessment | F |
Problemy i podstawowe pojęcia filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Reizm
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | assessment | F |
Spór o naturę metafizyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Teoria przyjaźni u Arystotelesa
|
60 | 6 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego
|
30 | 3 | assessment | F |
Translatorium z jęz. angielskiego: teksty estetyczne
|
30 | 3 | assessment | F |
Warsztaty z zakresu samodzielnego tworzenia tekstów filozoficznych. Teoria i praktyka.
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze pięknej
|
60 | 6 | assessment | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Zło - wyzwanie dla filozofii
|
45 | 4 | assessment | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Wykład gościnny 1
|
10 | 1 | assessment | F |
Wykład gościnny 2
|
10 | 1 | assessment | F |
Filozofia chińskiej kultury artystycznej (e-kurs)
|
60 | 6 | assessment | F |
Peano arithmetics and Goedel's theorems
|
60 | 12 | exam | F |
Filozoficzne implikacje mechaniki kwantowej
|
60 | 6 | assessment | F |
Istota. Perspektywy badawcze
|
15 | 2 | assessment | F |
Feminizm, gender i współczesne narracje płci
|
60 | 6 | exam | F |
Metaetyka
|
60 | 6 | exam | F |
Nowożytne prawo naturalne
|
30 | 3 | assessment | F |
Bioetyka-wprowadzenie
|
60 | 6 | exam | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | 6 | assessment | F |