Comparative Studies in Civilisations
Basic information
Faculty name: | Faculty of Philosophy |
Major name: | Comparative Studies in Civilisations |
Level: | first cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
Description of the program implementation
Zajęcia dydaktyczne w programie studiów realizowane są w formie wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów, seminariów oraz lektoratów. Plan studiów dzieli się na kursy obligatoryjne oraz fakultatywne. Kursy obligatoryjne dają studentom szeroką perspektywę badawczą oraz ogólną wiedzę metodologiczną, uzupełniane w ramach kursów fakultatywnych. Poza realizacją zajęć obligatoryjnych oraz fakultatywnych, studenci obowiązkowo wybierają lektorat języka orientalnego (arabski, japoński lub hindi) w wymiarze 450 godzin, realizowanych podczas 5 semestrów (od II semestru I roku) - znajomość wybranego języka w znaczącym stopniu ułatwia odnalezienie się w kulturze danego regionu oraz pozwala na pogłębianie studiów nad wybranym kręgiem kulturowym. Wszystkie języki orientalne wypracowały wspólne, spójne zasady weryfikacji osiąganych efektów kształcenia, dostosowane do specyfiki języka. Podczas seminariów dyplomowych studenci pracują w niewielkich grupach, a w II semestrze indywidualnie z prowadzącymi ich prace. Samodzielna praca studenta stanowi znaczną część procesu dydaktycznego (przygotowywanie referatów, prezentacji, samodzielna lub w grupach studenckich praca z tekstem itd.), praca ta i jej wyniki podlegają stałej kontroli i ukierunkowaniu w trakcie zajęć seminaryjnych i konwersatoriów. System studiowania na UJ umożliwia studentom realizację kursów fakultatywnych w innych jednostkach UJ - każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie przez Kierownika jednostki. Studenci znajdujący się w szczególnej sytuacji życiowej mają możliwość realizowania programu studiów w ramach Indywidualnego Planu Studiów - jego warunki ustalane są indywidualnie z prowadzącymi zajęcia oraz akceptowane przez Kierownika jednostki.
Graduation
Ukończenie seminarium dyplomowego, w ramach którego przygotowywana jest praca dyplomowa w formie artykułu naukowego oraz pozytywny wynik egzaminu dyplomowego.
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Wprowadzenie do porównawczych studiów cywilizacji
|
30 | 2 | assessment | O |
Elementy antropologii społeczno-kulturowej
|
60 | 5 | exam | O |
Wybrane zagadnienia filozofii
|
60 | 5 | exam | O |
Teorie kultury
|
60 | 5 | exam | O |
Propedeutyka pracy naukowej
|
30 | 2 | assessment | O |
Religia – mit – rytuał. Podstawowe zagadnienia religioznawstwa w kontekście badań nad cywilizacjami
|
30 | 3 | exam | O |
Myślenie krytyczne
|
30 | 1 | assessment | O |
4 | - | assessment | O | |
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Cywilizacja subkontynentu indyjskiego
|
60 | 5 | exam | O |
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Sztuka i kultura – porównawcze studia cywilizacji
|
30 | 2 | assessment | O |
Cywilizacje starożytne
|
60 | 5 | exam | O |
Wstęp do kultury żydowskiej
|
45 | 4 | exam | O |
Cywilizacja europejska
|
30 | 5 | exam | O |
GRUPA 1: JĘZYKI ORIENTALNE
|
O | |||
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia indyjska
|
60 | 5 | exam | O |
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Systemy myślenia w cywilizacjach Wschodu: Indie, Chiny, Japonia
|
60 | 5 | exam | O |
Metody badań społecznych
|
30 | 3 | exam | O |
Cywilizacja islamu
|
60 | 5 | exam | O |
Konfucjański krąg kulturowy
|
60 | 5 | exam | O |
Antropologia kultur literackich: Azja Południowa
|
30 | 3 | exam | O |
30 | - | assessment | O | |
GRUPA 1: JĘZYKI ORIENTALNE
|
O | |||
Industrial apprenticeships
|
60 | 2 | assessment | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | - | - | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Mezoameryka: procesy cywilizacyjne
|
45 | 4 | exam | O |
Kultura Japonii
|
30 | 3 | exam | O |
Język a kultura
|
30 | 3 | assessment | O |
Współczesny świat arabski
|
30 | 3 | exam | O |
Od starożytnej Persji do Islamskiej Republiki Iranu
|
30 | 3 | exam | O |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
30 | - | assessment | O | |
GRUPA 1: JĘZYKI ORIENTALNE
|
O | |||
Industrial apprenticeships
|
60 | 2 | assessment | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | 5 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Materia kultury – badanie przedmiotów w perspektywie studiów kulturowych
|
60 | 5 | exam | O |
Kultura popularna - perspektywy badawcze
|
30 | 3 | assessment | O |
Zarys dziejów sztuki pozaeuropejskiej. Chiny, Indie, świat islamu
|
60 | 4 | exam | O |
Specialist Seminar
|
30 | - | - | O |
30 | - | assessment | O | |
GRUPA 1: JĘZYKI ORIENTALNE
|
O | |||
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | - | - | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język orientalny, którego naukę kontynuują na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 60 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwiedza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Kultura Korei
|
30 | 3 | exam | O |
Islam polityczny we współczesnym świecie
|
60 | 5 | exam | O |
Specialist Seminar
|
30 | 5 | assessment | O |
30 | 4 | exam | O | |
GRUPA 1: JĘZYKI ORIENTALNE
|
O | |||
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Kulturowa i filozoficzna historia jazzu i World Music
|
30 | 2 | assessment | F |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | 5 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |