Buddhist Studies
Basic information
Faculty name: | Faculty of Philosophy |
Major name: | Buddhist Studies |
Level: | first cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
Description of the program implementation
Zajęcia dydaktyczne w programie studiów realizowane są w formie wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów, seminariów oraz lektoratów. Plan studiów dzieli się na kursy obligatoryjne oraz fakultatywne. Moduły dotyczą historii buddyzmu, filozofii buddyjskiej, literatury, kultury i sztuki buddyjskiej. Część zajęć ma charakter ogólny, wprowadzający i wybrana została z całościowej oferty Katedry Porównawczych Studiów Cywilizacji. Studenci zobowiązani są do zgromadzenia 180 ECTS (na I roku 60, po II roku 120 i po III roku 180 ECTS) – za moduły kanoniczne (107 ECTS); za język obcy (angielski [4 ECTS]); za lektoraty i translatoria obowiązkowego języka buddyjskiego (do wyboru: sanskryt, tybetański, chiński) (30 ECTS); za pozostałe przedmioty fakultatywne (43 ECTS). Znaczną część procesu dydaktycznego stanowi samodzielna praca studentów: przygotowywanie referatów, prezentacji, praca z tekstem (także w grupach). Praca ta i jej wyniki podlegają kontroli i ukierunkowaniu w trakcie seminariów i konwersatoriów. System studiowania na UJ umożliwia studentom realizację kursów fakultatywnych w innych jednostkach UJ - każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie przez Kierownika jednostki. Studenci w szczególnej sytuacji życiowej mogą realizować Indywidualny Plan Studiów, którego jego warunki ustalane są indywidualnie z prowadzącymi zajęcia oraz akceptowane przez Kierownika jednostki. Studia I stopnia kończą się pisemnym egzaminem licencjackim. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu licencjackiego jest zaliczenie ostatniego roku studiów I stopnia, w tym złożenie pracy zaliczeniowej (artykułu naukowego) przygotowywanej w ramach seminarium. Egzamin licencjacki jest podstawą uzyskania dyplomu ukończenia studiów. Składa się nań pięć kursów kanonicznych: Historia buddyzmu I, Historia buddyzmu II, Historia buddyzmu III, Historia buddyzmu IV oraz kurs Religia - Mit – Rytuał. Egzamin pisemny stanowi test przewidziany na 1,5 h, składający się w 50% z jednostek zamkniętych i 50% jednostek otwartych. Pytania są oceniane według klucza odpowiedzi. Warunkiem otrzymania oceny pozytywnej jest uzyskanie min. 60% przewidzianej liczby punktów. Ocena z egzaminu licencjackiego i pracy zaliczeniowej (artykułu naukowego) wraz ze średnią ocen z całości studiów stanowią podstawę oceny końcowej wpisywanej na dyplomie ukończenia studiów licencjackich .
Graduation
Ukończenie seminarium dyplomowego, w ramach którego przygotowywana jest praca zaliczeniowa w formie artykułu naukowego (5 ECTS) oraz pozytywny wynik egzaminu dyplomowego.
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Buddyzm – wprowadzenie do pojęć, idei i kierunków
|
30 | 3 | assessment | O |
Wybrane zagadnienia filozofii
|
60 | 5 | exam | O |
Teorie kultury
|
60 | 5 | exam | O |
Cywilizacja subkontynentu indyjskiego
|
60 | 5 | exam | O |
Propedeutyka pracy naukowej
|
30 | 2 | assessment | O |
Elementy antropologii społeczno-kulturowej
|
60 | 5 | exam | O |
Myślenie krytyczne
|
30 | 1 | assessment | O |
Religia – mit – rytuał. Podstawowe zagadnienia religioznawstwa w kontekście badań nad cywilizacjami
|
30 | 3 | exam | O |
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Systemy myślenia w cywilizacjach Wschodu: Indie, Chiny, Japonia
|
60 | 5 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia buddyzmu I (wczesne szkoły buddyjskie)
|
45 | 4 | exam | O |
Buddyzm w świetle kanonu palijskiego
|
60 | 5 | assessment | O |
Tradycyjna kultura tybetańska
|
30 | 2 | exam | O |
Filozofia indyjska
|
60 | 5 | exam | O |
4 | - | assessment | O | |
Physical Education
|
30 | - | assessment | O |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Medytacja buddyjska z perspektywy studiów nad mistycyzmem
|
60 | 5 | assessment | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
GRUPA 1: JĘZYKI BUDDYJSKIE
|
O | |||
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Metody badań społecznych
|
30 | 3 | assessment | O |
Literatura indyjskiego buddyzmu mahajany
|
60 | 5 | exam | O |
Buddyzm, taoizm, konfucjanizm – wprowadzenie do klasycznej kultury chińskiej
|
45 | 4 | assessment | O |
30 | - | assessment | O | |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Systemy myślenia w cywilizacjach Wschodu: Indie, Chiny, Japonia
|
60 | 5 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | - | - | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Industrial apprenticeships
|
60 | 2 | assessment | F |
GRUPA 1: JĘZYKI BUDDYJSKIE
|
O | |||
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia buddyzmu II (mahajana)
|
60 | 5 | exam | O |
Zen i czysta kraina – kultura japońska a buddyzm
|
45 | 4 | exam | O |
Kultura Japonii
|
30 | 3 | exam | O |
Etyka buddyjska
|
45 | 4 | assessment | O |
30 | - | assessment | O | |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Medytacja buddyjska z perspektywy studiów nad mistycyzmem
|
60 | 5 | assessment | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | 5 | assessment | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
Industrial apprenticeships
|
60 | 2 | assessment | F |
GRUPA 1: JĘZYKI BUDDYJSKIE
|
O | |||
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia buddyzmu III (buddyzm tybetański i mongolski)
|
60 | 5 | exam | O |
Epistemologia buddyjska
|
30 | 3 | exam | O |
Nacjonalizmy i separatyzmy Azji Południowej – upolitycznianie religii
|
30 | 2 | assessment | O |
Sztuka buddyjska w Indiach
|
30 | 2 | exam | O |
Specialist Seminar
|
30 | - | assessment | O |
30 | - | assessment | O | |
Kultura Mongolii
|
30 | 2 | exam | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Tybetańskie hagiografie i pieśni urzeczywistnienia
|
30 | 2 | assessment | F |
Bogactwo pustki. Tybetański system myślenia o rzeczywistości
|
30 | 2 | assessment | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Tantra buddyjska w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Kobieta w buddyzmie
|
30 | 3 | assessment | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Buddyzm a chrześcijaństwo - z perspektywy Azji Wschodniej
|
30 | 3 | assessment | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Systemy myślenia w cywilizacjach Wschodu: Indie, Chiny, Japonia
|
60 | 5 | exam | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | - | - | F |
GRUPA 1: JĘZYKI BUDDYJSKIE
|
O | |||
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |
Na I roku studenci wybierają jeden język buddyjski i kontynuują jego naukę na II i III roku. W ramach realizacji kursów fakultatywnych studenci muszą otrzymać 73 ECTS, w tym 30 ECTS za kursy z GRUPY 1. Informacja odnośnie uruchomienia odpowiednich przedmiotów z grupy zajęć fakultatywnych będzie aktualizowana przed rozpoczęciem roku akademickiego. Ostateczną listę fakultetów na bieżący rok akademicki zatwierdza Kierownik jednostki.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Historia buddyzmu IV (buddyzm współczesny)
|
60 | 5 | exam | O |
Kultura Korei
|
30 | 3 | exam | O |
Buddyjskie praktyki medytacyjne
|
60 | 5 | exam | O |
Specialist Seminar
|
30 | 5 | assessment | O |
30 | 4 | exam | O | |
Introduction to Buddhism
|
30 | 4 | exam | F |
Upadek buddyzmu w Indiach
|
30 | 3 | exam | F |
Medytacja buddyjska z perspektywy studiów nad mistycyzmem
|
60 | 5 | assessment | F |
Buddyzm koreański
|
30 | 2 | assessment | F |
Literatura tybetańska
|
60 | 5 | exam | F |
Anthropology of Southeast Asia – culture, society and politics
|
30 | 4 | exam | F |
Filozofia indyjska (kontynuacja)
|
30 | 5 | assessment | F |
Himation, burka, kimono – stroje w kulturach Europy i Azji
|
30 | 2 | exam | F |
Na skrzyżowaniu kultur – starożytna Aleksandria
|
30 | 2 | exam | F |
Od piramidy do mauzoleum – pochówki i zwyczaje pogrzebowe w starożytnym Egipcie
|
30 | 2 | exam | F |
W starożytnym Egipcie – sztuka, kultura, życie codzienne
|
60 | 5 | exam | F |
Mowa ciała
|
30 | 2 | exam | F |
Kultury prawne Europy, islamu i Dalekiego Wschodu
|
60 | 5 | exam | F |
Boginie w mitologiach świata
|
60 | 5 | exam | F |
Synkretyzm religijny na przykładzie współczesnego Meksyku i Gwatemali
|
60 | 5 | exam | F |
Wojna a kultura – Zachód, Rosja, Japonia
|
30 | 2 | exam | F |
Rytuał czy pigułka? Praktyki lecznicze w dawnych kulturach
|
30 | 2 | exam | F |
Esperanto – Language and Culture
|
60 | 5 | exam | F |
Widelec czy pałeczki? Tradycje kulinarne w kulturach świata
|
30 | 2 | exam | F |
Biblia w perspektywie porównawczej
|
30 | 2 | exam | F |
Kultura celtycka
|
30 | 2 | exam | F |
Wybrane problemy nacjonalizmów i separatyzmów Azji Południowej
|
30 | 2 | exam | F |
Contemporary Issues of South Asian Politics
|
30 | 3 | exam | F |
Więcej światła! Fenomen światła w cywilizacji, kulturze i sztuce
|
30 | 2 | assessment | F |
Komiks w perspektywie porównawczej
|
30 | 3 | exam | F |
Hasztag: kultura. Praktyczny wymiar badań porównawczych
|
15 | 3 | assessment | F |
Popkultura japońska
|
30 | 3 | assessment | F |
GRUPA 1: JĘZYKI BUDDYJSKIE
|
O | |||
Kultura Meksyku - perspektywa antropologiczna
|
30 | 3 | assessment | F |
Islam i zarządzanie strachem w Polsce oraz UE
|
30 | 4 | assessment | F |
Od mistrzów kina klasycznego po wirtuozów anime i twórców ekstremalnych. Oblicza kina Japonii
|
30 | 3 | assessment | F |
Kultury Traków, Scytów, Germanów i Basków
|
30 | 3 | exam | F |
Kultury Bałtów, Słowian i Ugrofinów
|
30 | 3 | exam | F |
Body Language in Practice
|
30 | 4 | exam | F |
Body Language in Communication
|
30 | 3 | assessment | F |