Philosophy
Basic information
Faculty name: | Faculty of Philosophy |
Major name: | Philosophy |
Level: | second cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
Description of the program implementation
Student pogłębia interesujące go elementy wykształcenia filozoficznego oraz uzupełnia i ugruntowuje wiedzę bardziej specjalistyczną względem studiów pierwszego stopnia. Student pogłębia interesujące go elementy wykształcenia filozoficznego oraz uzupełnia i ugruntowuje wiedzę bardziej specjalistyczną względem studiów pierwszego stopnia.
Student rozszerza umiejętności językowe w zakresie języka nowożytnego (poziom co najmniej B2+).
Ze względu na interdyscyplinarny charakter filozofii wiedza przekazywana jest w odniesieniu do innych dyscyplin naukowych z obszaru nauk humanistycznych, nauk ścisłych, nauk społecznych i nauk przyrodniczych. Ważna jest indywidualizacja studiów filozoficznych II stopnia w ramach indywidualnych tutoriali (12 pkt ECTS na I roku) i swobodnego wyboru kursów fakultatywnych. Dzięki temu nie tylko absolwenci studiów filozoficznych I stopnia, ale także absolwenci innych kierunków (I st., jednolite magisterskie) mogą w pełni wykorzystać ofertę Instytutu Filozofii.
Graduation
Praca dyplomowa (magisterska), egzamin dyplomowy (magisterski).
I. Zasady zaliczania kursów: (1) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl). (2) Kursy obowiązkowe należy uzupełnić kursami fakultatywnymi niezbędnymi do osiągnięcia minimalnej sumy 60 pkt. ECTS za każdy rok studiów. (3) W trakcie studiów należy zaliczyć seminaria w wymiarze przynajmniej 18 pkt. ECTS, w tym przynajmniej 6 pkt. ECTS na I roku. (4) W ramach kursów fakultatywnych można zaliczyć kursy otwarte (opcjonalne) do 9 pkt. ECTS na I roku oraz do 12 pkt. ECTS na II roku. (5) Studentom, którzy ukończyli studia na innych kierunkach, polecamy dodatkowe korzystanie z oferty studiów filozoficznych I stopnia w porozumieniu z tutorami (zob. poniżej II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż Filozofia). (6) Tutoriale: Na I roku studenci są zobowiązani do zaliczenia dwóch tutoriali, po jednym w każdym semestrze, na łączną ilość 12 pkt. ECTS. Studenci wybierają sobie tutorów spośród pracowników IF posiadających co najmniej stopień doktora (do wyczerpania górnego limitu trzech osób pod opieką danego tutora w danym semestrze). Deklarację wyboru tutora należy składać wraz z deklaracją wyboru przedmiotów. Tutorial polega na ścisłej współpracy studentów z prowadzącym przy interpretacji źródeł, pisaniu prac naukowych i krytycznej analizie powstałych tekstów. Spotkania odbywają się z reguły co dwa tygodnie. Na każde spotkanie student przygotowuje krótki tekst roboczy (konspekt, zbiór tez, próbę uzasadnienia lub obalenia konkretnego stanowiska itp.). Warunkiem zaliczenia jest napisanie tekstu spełniającego formalne wymogi pracy naukowej (precyzyjne określenie problemu i metody, wykorzystanie źródeł, nawiązanie do literatury badawczej, konstrukcja tekstu, terminologia itd.). Teksty robocze i końcowe są gromadzone w repozytorium Instytutu Filozofii. Studenci mogą zaliczyć obydwa tutoriale u różnych prowadzących, aby skorzystać z różnych perspektyw pracy naukowej. (7) Seminaria i konwersatoria badawcze: są to kursy łączące dydaktykę z badaniami prowadzonymi przez pracowników Instytutu Filozofii. Elastyczna formuła (10-60 godz./1-6 pkt. ECTS) pozwala na bieżącą aktualizację oferty nawiązując do projektów badawczych realizowanych w danym roku akademickim. Przed rozpoczęciem kursu oczekuje się od studentów solidnej wiedzy podstawowej i zdolności do aktywnego radzenia sobie z różnymi, także niekonwencjonalnymi paradygmatami. Celem kursów jest głębsze zaznajomienie się z wybranymi problemami i metodami naukowymi. (8) Warsztaty (przygotowanie do udziału w życiu naukowym): celem warsztatu jest praktyczne przećwiczenie różnych sytuacji, w których prezentuje się wyniki własnej pracy naukowej (referat lub komunikat konferencyjny, materiały multimedialne). (9) Kursy opcjonalne: są to wykłady, seminaria, konwersatoria i inne formy zajęć, w których wspólnie uczestniczą studenci obu stopni. Aby studenci II stopnia osiągnęli właściwe dla nich efekty kształcenia, otrzymują odrębne listy literatury (np. dodatkowe artykuły naukowe, więcej tekstów obcojęzycznych) i warunki zaliczenia (np. dodatkowe lub bardziej obszerne prace zaliczeniowe). W miarę możliwości tworzone są odrębne grupy ćwiczeniowe dla studentów II stopnia. (10) Projekty studenckie: Instytut Filozofii wspiera samodzielną aktywność naukową studentów. Studenci, którzy indywidualnie lub zespołowo realizują projekty, mogą się starać o środki finansowe. Niezależnie od tego mogą prosić pracowników posiadających co najmniej stopień doktora o opiekę naukową. Na wniosek opiekuna naukowego możliwe jest przyznanie punktów ECTS za zrealizowany projekt i jego uwzględnienie w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. (11) Kursy na kierunku kognitywistyka: uczestnicy studiów II stopnia na kierunkach filozofia i kognitywistyka wybierają swobodnie z oferty kursów fakultatywnych własnego i drugiego kierunku studiów II stopnia. Oznacza to, że studenci filozofii mogą wybierać kursy fakultatywne przeznaczone dla słuchaczy kognitywistyki II stopnia. Studenci filozofii nie mogą wybierać kursów obowiązkowych i fakultatywnych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki I stopnia oraz kursów obowiązkowych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki II stopnia. (12) Kursy poza Instytutem Filozofii: Rocznie do 12 pkt. ECTS, a w uzasadnionych przypadkach więcej, można zaliczyć w innych jednostkach UJ. Wymagana jest zgoda jednostki prowadzącej kurs oraz potwierdzenie wyboru kursu pozainstytutowego przez Dyrekcję Instytutu Filozofii (wzór wniosku znajduje się na stronie IF). (13) Wdrożeniowe prace magisterskie: do udziału zachęcamy studentów, którzy planują pisanie pracy magisterskiej. Prowadzony przy Wydziale Filozoficznym UJ program Wdrożeniowe prace magisterskie służy budowaniu pomostów między uczelnią a pracodawcami. Dzięki temu praca magisterska może łączyć się bezpośrednio z pracą zawodową i zyskać wsparcie finansowe. Ponadto praca będzie widniała na stronie internetowej przeznaczonej dla pracodawców poszukujących młodej kadry z akademickim wykształceniem.
II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż filozofia: (1) Wybór kursów z różnych obszarów filozofii: w puli kursów fakultatywnych należy obowiązkowo zaliczyć co najmniej 6 pkt ECTS za kursy należące do dziedziny historii filozofii i co najmniej po 3 pkt ECTS za kursy należące do dziedzin logiki, etyki, estetyki i filozofii politycznej (społecznej). (2) Współpraca z tutorem: absolwenci innych kierunków niż filozofia współpracują ze swoimi tutorami i promotorem pracy magisterskiej także przy zdobywaniu efektów kształcenia studiów filozoficznych I stopnia, które są przydatne do osiągnięcia dobrych wyników na studiach II stopnia. Celem jest dostosowanie wyboru kursów z jednej strony do zainteresowań każdego studenta, a z drugiej - do jego realnych możliwości, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania kursów oferowanych w Instytucie Filozofii.
III. Szkolenie BHK (obowiązkowe dla studentów, którzy nie zaliczyli odpowiedniego szkolenia na UJ i dla wszystkich z przedawnionymi).
IV. Seminarium magisterskie (w formie uzgodnionej z promotorem pracy magisterskiej), kończące się złożeniem pracy magisterskiej.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Tutorial I
|
30 | 6 | assessment | O |
Ochrona własności intelektualnej
|
15 | 1 | assessment | O |
4 | - | assessment | O | |
120 | 4 | exam | O | |
Translatorium lub przedmiot w języku obcym
|
O | |||
Analiza danych empirycznych
|
60 | 5 | assessment | F |
Antropologia filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | exam | F |
Ars Electronica - Sztuka | Nauka | Technologia
|
30 | 3 | exam | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Czas, przestrzeń, ruch
|
60 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | exam | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 6 | exam | F |
Eksperymenty w filozofii
|
15 | 3 | exam | F |
Etyka a czas
|
60 | 6 | exam | F |
Etyka mediów
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wolnego rynku
|
60 | 6 | assessment | F |
Ewolucja i adaptacja mechanizmów zachowania
|
20 | 4 | exam | F |
Filozofia dziejów
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia nauki
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia polityczna Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia polskiego romantyzmu
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii romantyzmu polskiego
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia rosyjska – między polityką a religią
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia sieci
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozoficzne koncepcje języka
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia w praktyce: początek i koniec ludzkiego życia
|
30 | 3 | assessment | F |
Główne narracje, teorie, praktyki w filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów II
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia klasycznej filozofii indyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 5 | exam | F |
Istnienie. Perspektywy badawcze.
|
15 | 2 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | exam | F |
Metafizyka umysłu
|
60 | 4 | exam | F |
Metafizyka w filozofii analitycznej
|
60 | 6 | exam | F |
Modelowanie matematyczne
|
60 | 6 | exam | F |
Ontologia Intencjonalności
|
30 | 3 | assessment | F |
Piękno a dobro- relacje etyki z estetyką
|
60 | 6 | exam | F |
Poznanie matematyczne
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium Futurologiczne
|
10 | 2 | exam | F |
Seminarium - poglądy filozoficzne Mikołaja Kopernika
|
60 | 6 | exam | F |
seminarium poświęcone lekturze "Pracy nad mitem" Hansa Blumenberga
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium z etyki współczesnej
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | exam | F |
Skuteczne myślenie
|
30 | 4 | assessment | F |
Sumienie i syndereza jako podstawowe instancje życia moralnego w średniowiecznej refleksji etycznej
|
30 | 3 | assessment | F |
Systematyczne wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Sztuka przełomu millenniów. Wyzwania i problemy
|
30 | 3 | assessment | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Transcendentalia. Pojęcia transcendentalne w myśli scholastycznej.
|
30 | 3 | assessment | F |
Transhumanizm: perspektywy technologicznego usprawniania człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze rosyjskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Wprowadzenie do analizy EEG
|
30 | 4 | assessment | F |
Wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Współczesna etyka filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Heraklit i Prometeusz: rozum i etyka w tragicznej epoce Greków
|
60 | 6 | assessment | F |
The Passage of time
|
30 | 6 | assessment | F |
Anima quodammodo omnia. Koncepcje duszy w myśli starożytnej i średniowiecznej
|
30 | - | - | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Contextualism and minimalism about natural language
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | - | - | F |
Otwarta przyszłość: metafizyka, semantyka i pragmatyka
|
45 | 5 | assessment | F |
Seminarium arystotelesowskie
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wojny
|
30 | 3 | exam | F |
Ortodoksja i osobliwość. Z dziejów filozofii marksistowskiej w Polsce.
|
30 | - | assessment | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Estetyka feministyczna – estetyka na marginesie?
|
30 | - | assessment | F |
I. Zasady zaliczania kursów: (1) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl). (2) Kursy obowiązkowe należy uzupełnić kursami fakultatywnymi niezbędnymi do osiągnięcia minimalnej sumy 60 pkt. ECTS za każdy rok studiów. (3) W trakcie studiów należy zaliczyć seminaria w wymiarze przynajmniej 18 pkt. ECTS, w tym przynajmniej 6 pkt. ECTS na I roku. (4) W ramach kursów fakultatywnych można zaliczyć kursy otwarte (opcjonalne) do 9 pkt. ECTS na I roku oraz do 12 pkt. ECTS na II roku. (5) Studentom, którzy ukończyli studia na innych kierunkach, polecamy dodatkowe korzystanie z oferty studiów filozoficznych I stopnia w porozumieniu z tutorami (zob. poniżej II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż Filozofia). (6) Tutoriale: Na I roku studenci są zobowiązani do zaliczenia dwóch tutoriali, po jednym w każdym semestrze, na łączną ilość 12 pkt. ECTS. Studenci wybierają sobie tutorów spośród pracowników IF posiadających co najmniej stopień doktora (do wyczerpania górnego limitu trzech osób pod opieką danego tutora w danym semestrze). Deklarację wyboru tutora należy składać wraz z deklaracją wyboru przedmiotów. Tutorial polega na ścisłej współpracy studentów z prowadzącym przy interpretacji źródeł, pisaniu prac naukowych i krytycznej analizie powstałych tekstów. Spotkania odbywają się z reguły co dwa tygodnie. Na każde spotkanie student przygotowuje krótki tekst roboczy (konspekt, zbiór tez, próbę uzasadnienia lub obalenia konkretnego stanowiska itp.). Warunkiem zaliczenia jest napisanie tekstu spełniającego formalne wymogi pracy naukowej (precyzyjne określenie problemu i metody, wykorzystanie źródeł, nawiązanie do literatury badawczej, konstrukcja tekstu, terminologia itd.). Teksty robocze i końcowe są gromadzone w repozytorium Instytutu Filozofii. Studenci mogą zaliczyć obydwa tutoriale u różnych prowadzących, aby skorzystać z różnych perspektyw pracy naukowej. (7) Seminaria i konwersatoria badawcze: są to kursy łączące dydaktykę z badaniami prowadzonymi przez pracowników Instytutu Filozofii. Elastyczna formuła (10-60 godz./1-6 pkt. ECTS) pozwala na bieżącą aktualizację oferty nawiązując do projektów badawczych realizowanych w danym roku akademickim. Przed rozpoczęciem kursu oczekuje się od studentów solidnej wiedzy podstawowej i zdolności do aktywnego radzenia sobie z różnymi, także niekonwencjonalnymi paradygmatami. Celem kursów jest głębsze zaznajomienie się z wybranymi problemami i metodami naukowymi. (8) Warsztaty (przygotowanie do udziału w życiu naukowym): celem warsztatu jest praktyczne przećwiczenie różnych sytuacji, w których prezentuje się wyniki własnej pracy naukowej (referat lub komunikat konferencyjny, materiały multimedialne). (9) Kursy opcjonalne: są to wykłady, seminaria, konwersatoria i inne formy zajęć, w których wspólnie uczestniczą studenci obu stopni. Aby studenci II stopnia osiągnęli właściwe dla nich efekty kształcenia, otrzymują odrębne listy literatury (np. dodatkowe artykuły naukowe, więcej tekstów obcojęzycznych) i warunki zaliczenia (np. dodatkowe lub bardziej obszerne prace zaliczeniowe). W miarę możliwości tworzone są odrębne grupy ćwiczeniowe dla studentów II stopnia. (10) Projekty studenckie: Instytut Filozofii wspiera samodzielną aktywność naukową studentów. Studenci, którzy indywidualnie lub zespołowo realizują projekty, mogą się starać o środki finansowe. Niezależnie od tego mogą prosić pracowników posiadających co najmniej stopień doktora o opiekę naukową. Na wniosek opiekuna naukowego możliwe jest przyznanie punktów ECTS za zrealizowany projekt i jego uwzględnienie w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. (11) Kursy na kierunku kognitywistyka: uczestnicy studiów II stopnia na kierunkach filozofia i kognitywistyka wybierają swobodnie z oferty kursów fakultatywnych własnego i drugiego kierunku studiów II stopnia. Oznacza to, że studenci filozofii mogą wybierać kursy fakultatywne przeznaczone dla słuchaczy kognitywistyki II stopnia. Studenci filozofii nie mogą wybierać kursów obowiązkowych i fakultatywnych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki I stopnia oraz kursów obowiązkowych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki II stopnia. (12) Kursy poza Instytutem Filozofii: Rocznie do 12 pkt. ECTS, a w uzasadnionych przypadkach więcej, można zaliczyć w innych jednostkach UJ. Wymagana jest zgoda jednostki prowadzącej kurs oraz potwierdzenie wyboru kursu pozainstytutowego przez Dyrekcję Instytutu Filozofii (wzór wniosku znajduje się na stronie IF). (13) Wdrożeniowe prace magisterskie: do udziału zachęcamy studentów, którzy planują pisanie pracy magisterskiej. Prowadzony przy Wydziale Filozoficznym UJ program Wdrożeniowe prace magisterskie służy budowaniu pomostów między uczelnią a pracodawcami. Dzięki temu praca magisterska może łączyć się bezpośrednio z pracą zawodową i zyskać wsparcie finansowe. Ponadto praca będzie widniała na stronie internetowej przeznaczonej dla pracodawców poszukujących młodej kadry z akademickim wykształceniem.
II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż filozofia: (1) Wybór kursów z różnych obszarów filozofii: w puli kursów fakultatywnych należy obowiązkowo zaliczyć co najmniej 6 pkt ECTS za kursy należące do dziedziny historii filozofii i co najmniej po 3 pkt ECTS za kursy należące do dziedzin logiki, etyki, estetyki i filozofii politycznej (społecznej). (2) Współpraca z tutorem: absolwenci innych kierunków niż filozofia współpracują ze swoimi tutorami i promotorem pracy magisterskiej także przy zdobywaniu efektów kształcenia studiów filozoficznych I stopnia, które są przydatne do osiągnięcia dobrych wyników na studiach II stopnia. Celem jest dostosowanie wyboru kursów z jednej strony do zainteresowań każdego studenta, a z drugiej - do jego realnych możliwości, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania kursów oferowanych w Instytucie Filozofii.
III. Szkolenie BHK (obowiązkowe dla studentów, którzy nie zaliczyli odpowiedniego szkolenia na UJ i dla wszystkich z przedawnionymi).
IV. Seminarium magisterskie (w formie uzgodnionej z promotorem pracy magisterskiej), kończące się złożeniem pracy magisterskiej.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Tutoriall II
|
30 | 6 | assessment | O |
Ochrona własności intelektualnej
|
15 | 1 | assessment | O |
120 | 4 | exam | O | |
Translatorium lub przedmiot w języku obcym
|
O | |||
Ontologia II
|
30 | 6 | exam | O |
Epistemologia II
|
60 | 6 | exam | O |
Analiza danych empirycznych
|
60 | 5 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | exam | F |
Ars Electronica - Sztuka | Nauka | Technologia
|
30 | 3 | exam | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Czas, przestrzeń, ruch
|
60 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów
|
60 | 6 | exam | F |
Czasowe asymetrie
|
30 | 1 | exam | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 6 | exam | F |
Eksperymenty w filozofii
|
15 | 3 | exam | F |
Etyka a czas
|
60 | 6 | exam | F |
Etyka mediów
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wolnego rynku
|
60 | 6 | assessment | F |
Ewolucja i adaptacja mechanizmów zachowania
|
20 | 4 | exam | F |
Filozofia dziejów
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia nauki
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia polityczna Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia polskiego romantyzmu
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii romantyzmu polskiego
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia rosyjska – między polityką a religią
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia sieci
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozofia w praktyce: początek i koniec ludzkiego życia
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozoficzne koncepcje języka
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Główne narracje, teorie, praktyki w filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów II
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia klasycznej filozofii indyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 5 | exam | F |
Istnienie. Perspektywy badawcze.
|
15 | 2 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | exam | F |
Metafizyka umysłu
|
60 | 4 | exam | F |
Metafizyka w filozofii analitycznej
|
60 | 6 | exam | F |
Modelowanie matematyczne
|
60 | 6 | exam | F |
Od narodzin sztuki do śmierci sztuki
|
30 | 3 | assessment | F |
Ontologia Intencjonalności
|
30 | 3 | assessment | F |
Ontologia relacji
|
60 | 6 | exam | F |
Philosophy of Music
|
60 | 12 | exam | F |
Piękno a dobro- relacje etyki z estetyką
|
60 | 6 | exam | F |
Poznanie matematyczne
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium - poglądy filozoficzne Mikołaja Kopernika
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium Futurologiczne
|
10 | 2 | exam | F |
seminarium poświęcone lekturze "Pracy nad mitem" Hansa Blumenberga
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium z etyki współczesnej
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | exam | F |
Sumienie i syndereza jako podstawowe instancje życia moralnego w średniowiecznej refleksji etycznej
|
30 | 3 | assessment | F |
Systematyczne wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Transcendentalia. Pojęcia transcendentalne w myśli scholastycznej.
|
30 | 3 | assessment | F |
Transhumanizm: perspektywy technologicznego usprawniania człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze rosyjskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Wprowadzenie do analizy EEG
|
30 | 4 | assessment | F |
Wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Współczesna etyka filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Pojęcie racjonalności we współczesnej epistemologii
|
30 | 5 | assessment | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | 6 | assessment | F |
Metaetyka
|
60 | 6 | exam | F |
Ortodoksja i osobliwość. Z dziejów filozofii marksistowskiej w Polsce.
|
30 | 6 | assessment | F |
Anima quodammodo omnia. Koncepcje duszy w myśli starożytnej i średniowiecznej
|
30 | 6 | exam | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Estetyka feministyczna – estetyka na marginesie?
|
30 | 6 | assessment | F |
Ontologia własności
|
60 | 6 | exam | F |
Ontologia rzeczy
|
60 | 6 | exam | F |
I. Zasady zaliczania kursów: (1) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl). (2) Kursy obowiązkowe należy uzupełnić kursami fakultatywnymi niezbędnymi do osiągnięcia minimalnej sumy 60 pkt. ECTS za każdy rok studiów. (3) W trakcie studiów należy zaliczyć seminaria w wymiarze przynajmniej 18 pkt. ECTS, w tym przynajmniej 6 pkt. ECTS na I roku. (4) W ramach kursów fakultatywnych można zaliczyć kursy otwarte (opcjonalne) do 9 pkt. ECTS na I roku oraz do 12 pkt. ECTS na II roku. (5) Studentom, którzy ukończyli studia na innych kierunkach, polecamy dodatkowe korzystanie z oferty studiów filozoficznych I stopnia w porozumieniu z tutorami (zob. poniżej II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż Filozofia). (6) Tutoriale: Na I roku studenci są zobowiązani do zaliczenia dwóch tutoriali, po jednym w każdym semestrze, na łączną ilość 12 pkt. ECTS. Studenci wybierają sobie tutorów spośród pracowników IF posiadających co najmniej stopień doktora (do wyczerpania górnego limitu trzech osób pod opieką danego tutora w danym semestrze). Deklarację wyboru tutora należy składać wraz z deklaracją wyboru przedmiotów. Tutorial polega na ścisłej współpracy studentów z prowadzącym przy interpretacji źródeł, pisaniu prac naukowych i krytycznej analizie powstałych tekstów. Spotkania odbywają się z reguły co dwa tygodnie. Na każde spotkanie student przygotowuje krótki tekst roboczy (konspekt, zbiór tez, próbę uzasadnienia lub obalenia konkretnego stanowiska itp.). Warunkiem zaliczenia jest napisanie tekstu spełniającego formalne wymogi pracy naukowej (precyzyjne określenie problemu i metody, wykorzystanie źródeł, nawiązanie do literatury badawczej, konstrukcja tekstu, terminologia itd.). Teksty robocze i końcowe są gromadzone w repozytorium Instytutu Filozofii. Studenci mogą zaliczyć obydwa tutoriale u różnych prowadzących, aby skorzystać z różnych perspektyw pracy naukowej. (7) Seminaria i konwersatoria badawcze: są to kursy łączące dydaktykę z badaniami prowadzonymi przez pracowników Instytutu Filozofii. Elastyczna formuła (10-60 godz./1-6 pkt. ECTS) pozwala na bieżącą aktualizację oferty nawiązując do projektów badawczych realizowanych w danym roku akademickim. Przed rozpoczęciem kursu oczekuje się od studentów solidnej wiedzy podstawowej i zdolności do aktywnego radzenia sobie z różnymi, także niekonwencjonalnymi paradygmatami. Celem kursów jest głębsze zaznajomienie się z wybranymi problemami i metodami naukowymi. (8) Warsztaty (przygotowanie do udziału w życiu naukowym): celem warsztatu jest praktyczne przećwiczenie różnych sytuacji, w których prezentuje się wyniki własnej pracy naukowej (referat lub komunikat konferencyjny, materiały multimedialne). (9) Kursy opcjonalne: są to wykłady, seminaria, konwersatoria i inne formy zajęć, w których wspólnie uczestniczą studenci obu stopni. Aby studenci II stopnia osiągnęli właściwe dla nich efekty kształcenia, otrzymują odrębne listy literatury (np. dodatkowe artykuły naukowe, więcej tekstów obcojęzycznych) i warunki zaliczenia (np. dodatkowe lub bardziej obszerne prace zaliczeniowe). W miarę możliwości tworzone są odrębne grupy ćwiczeniowe dla studentów II stopnia. (10) Projekty studenckie: Instytut Filozofii wspiera samodzielną aktywność naukową studentów. Studenci, którzy indywidualnie lub zespołowo realizują projekty, mogą się starać o środki finansowe. Niezależnie od tego mogą prosić pracowników posiadających co najmniej stopień doktora o opiekę naukową. Na wniosek opiekuna naukowego możliwe jest przyznanie punktów ECTS za zrealizowany projekt i jego uwzględnienie w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. (11) Kursy na kierunku kognitywistyka: uczestnicy studiów II stopnia na kierunkach filozofia i kognitywistyka wybierają swobodnie z oferty kursów fakultatywnych własnego i drugiego kierunku studiów II stopnia. Oznacza to, że studenci filozofii mogą wybierać kursy fakultatywne przeznaczone dla słuchaczy kognitywistyki II stopnia. Studenci filozofii nie mogą wybierać kursów obowiązkowych i fakultatywnych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki I stopnia oraz kursów obowiązkowych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki II stopnia. (12) Kursy poza Instytutem Filozofii: Rocznie do 12 pkt. ECTS, a w uzasadnionych przypadkach więcej, można zaliczyć w innych jednostkach UJ. Wymagana jest zgoda jednostki prowadzącej kurs oraz potwierdzenie wyboru kursu pozainstytutowego przez Dyrekcję Instytutu Filozofii (wzór wniosku znajduje się na stronie IF). (13) Wdrożeniowe prace magisterskie: do udziału zachęcamy studentów, którzy planują pisanie pracy magisterskiej. Prowadzony przy Wydziale Filozoficznym UJ program Wdrożeniowe prace magisterskie służy budowaniu pomostów między uczelnią a pracodawcami. Dzięki temu praca magisterska może łączyć się bezpośrednio z pracą zawodową i zyskać wsparcie finansowe. Ponadto praca będzie widniała na stronie internetowej przeznaczonej dla pracodawców poszukujących młodej kadry z akademickim wykształceniem.
II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż filozofia: (1) Wybór kursów z różnych obszarów filozofii: w puli kursów fakultatywnych należy obowiązkowo zaliczyć co najmniej 6 pkt ECTS za kursy należące do dziedziny historii filozofii i co najmniej po 3 pkt ECTS za kursy należące do dziedzin logiki, etyki, estetyki i filozofii politycznej (społecznej). (2) Współpraca z tutorem: absolwenci innych kierunków niż filozofia współpracują ze swoimi tutorami i promotorem pracy magisterskiej także przy zdobywaniu efektów kształcenia studiów filozoficznych I stopnia, które są przydatne do osiągnięcia dobrych wyników na studiach II stopnia. Celem jest dostosowanie wyboru kursów z jednej strony do zainteresowań każdego studenta, a z drugiej - do jego realnych możliwości, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania kursów oferowanych w Instytucie Filozofii.
III. Szkolenie BHK (obowiązkowe dla studentów, którzy nie zaliczyli odpowiedniego szkolenia na UJ i dla wszystkich z przedawnionymi).
IV. Seminarium magisterskie (w formie uzgodnionej z promotorem pracy magisterskiej), kończące się złożeniem pracy magisterskiej.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Magister Seminar
|
30 | - | - | O |
Translatorium lub przedmiot w języku obcym
|
O | |||
Analiza danych empirycznych
|
60 | 5 | assessment | F |
Antropologia filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | exam | F |
Ars Electronica - Sztuka | Nauka | Technologia
|
30 | 3 | exam | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Czas, przestrzeń, ruch
|
60 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | exam | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 6 | exam | F |
Eksperymenty w filozofii
|
15 | 3 | exam | F |
Etyka a czas
|
60 | 6 | exam | F |
Etyka mediów
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wolnego rynku
|
60 | 6 | assessment | F |
Ewolucja i adaptacja mechanizmów zachowania
|
20 | 4 | exam | F |
Filozofia dziejów
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia nauki
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia polityczna Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia polskiego romantyzmu
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii romantyzmu polskiego
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia rosyjska – między polityką a religią
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia sieci
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozofia w praktyce: początek i koniec ludzkiego życia
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozoficzne koncepcje języka
|
60 | 6 | exam | F |
Główne narracje, teorie, praktyki w filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów II
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia klasycznej filozofii indyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 5 | exam | F |
Istnienie. Perspektywy badawcze.
|
15 | 2 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | exam | F |
Metafizyka umysłu
|
60 | 4 | exam | F |
Metafizyka w filozofii analitycznej
|
60 | 6 | exam | F |
Modelowanie matematyczne
|
60 | 6 | exam | F |
Ontologia Intencjonalności
|
30 | 3 | assessment | F |
Piękno a dobro- relacje etyki z estetyką
|
60 | 6 | exam | F |
Possible histories
|
45 | 6 | assessment | F |
Poznanie matematyczne
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium Futurologiczne
|
10 | 2 | exam | F |
Seminarium - poglądy filozoficzne Mikołaja Kopernika
|
60 | 6 | exam | F |
seminarium poświęcone lekturze "Pracy nad mitem" Hansa Blumenberga
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium z etyki współczesnej
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | exam | F |
Skuteczne myślenie
|
30 | 4 | assessment | F |
Sumienie i syndereza jako podstawowe instancje życia moralnego w średniowiecznej refleksji etycznej
|
30 | 3 | assessment | F |
Systematyczne wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Sztuka przełomu millenniów. Wyzwania i problemy
|
30 | 3 | assessment | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Transcendentalia. Pojęcia transcendentalne w myśli scholastycznej.
|
30 | 3 | assessment | F |
Transhumanizm: perspektywy technologicznego usprawniania człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze rosyjskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Wprowadzenie do analizy EEG
|
30 | 4 | assessment | F |
Wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Współczesna etyka filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Heraklit i Prometeusz: rozum i etyka w tragicznej epoce Greków
|
60 | 6 | assessment | F |
The Passage of time
|
30 | 6 | assessment | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Contextualism and minimalism about natural language
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | - | - | F |
Otwarta przyszłość: metafizyka, semantyka i pragmatyka
|
45 | 5 | assessment | F |
Seminarium arystotelesowskie
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wojny
|
30 | 3 | exam | F |
Ortodoksja i osobliwość. Z dziejów filozofii marksistowskiej w Polsce.
|
30 | - | assessment | F |
Anima quodammodo omnia. Koncepcje duszy w myśli starożytnej i średniowiecznej
|
30 | - | - | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | - | assessment | F |
Estetyka feministyczna – estetyka na marginesie?
|
30 | - | assessment | F |
I. Zasady zaliczania kursów: (1) Instytut Filozofii stara się o możliwie szeroką i ciągle aktualizowaną ofertę kursów fakultatywnych. O ich uruchomieniu w danym roku decyduje dyrekcja w porozumieniu z Radą Naukową Instytutu Filozofii, zwracając uwagę m.in. na liczebność grup studenckich i bieżącą organizację pracy badawczej i dydaktycznej. Aktualne informacje znajdują na stronie Instytutu Filozofii (www.filozofia.uj.edu.pl). (2) Kursy obowiązkowe należy uzupełnić kursami fakultatywnymi niezbędnymi do osiągnięcia minimalnej sumy 60 pkt. ECTS za każdy rok studiów. (3) W trakcie studiów należy zaliczyć seminaria w wymiarze przynajmniej 18 pkt. ECTS, w tym przynajmniej 6 pkt. ECTS na I roku. (4) W ramach kursów fakultatywnych można zaliczyć kursy otwarte (opcjonalne) do 9 pkt. ECTS na I roku oraz do 12 pkt. ECTS na II roku. (5) Studentom, którzy ukończyli studia na innych kierunkach, polecamy dodatkowe korzystanie z oferty studiów filozoficznych I stopnia w porozumieniu z tutorami (zob. poniżej II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż Filozofia). (6) Tutoriale: Na I roku studenci są zobowiązani do zaliczenia dwóch tutoriali, po jednym w każdym semestrze, na łączną ilość 12 pkt. ECTS. Studenci wybierają sobie tutorów spośród pracowników IF posiadających co najmniej stopień doktora (do wyczerpania górnego limitu trzech osób pod opieką danego tutora w danym semestrze). Deklarację wyboru tutora należy składać wraz z deklaracją wyboru przedmiotów. Tutorial polega na ścisłej współpracy studentów z prowadzącym przy interpretacji źródeł, pisaniu prac naukowych i krytycznej analizie powstałych tekstów. Spotkania odbywają się z reguły co dwa tygodnie. Na każde spotkanie student przygotowuje krótki tekst roboczy (konspekt, zbiór tez, próbę uzasadnienia lub obalenia konkretnego stanowiska itp.). Warunkiem zaliczenia jest napisanie tekstu spełniającego formalne wymogi pracy naukowej (precyzyjne określenie problemu i metody, wykorzystanie źródeł, nawiązanie do literatury badawczej, konstrukcja tekstu, terminologia itd.). Teksty robocze i końcowe są gromadzone w repozytorium Instytutu Filozofii. Studenci mogą zaliczyć obydwa tutoriale u różnych prowadzących, aby skorzystać z różnych perspektyw pracy naukowej. (7) Seminaria i konwersatoria badawcze: są to kursy łączące dydaktykę z badaniami prowadzonymi przez pracowników Instytutu Filozofii. Elastyczna formuła (10-60 godz./1-6 pkt. ECTS) pozwala na bieżącą aktualizację oferty nawiązując do projektów badawczych realizowanych w danym roku akademickim. Przed rozpoczęciem kursu oczekuje się od studentów solidnej wiedzy podstawowej i zdolności do aktywnego radzenia sobie z różnymi, także niekonwencjonalnymi paradygmatami. Celem kursów jest głębsze zaznajomienie się z wybranymi problemami i metodami naukowymi. (8) Warsztaty (przygotowanie do udziału w życiu naukowym): celem warsztatu jest praktyczne przećwiczenie różnych sytuacji, w których prezentuje się wyniki własnej pracy naukowej (referat lub komunikat konferencyjny, materiały multimedialne). (9) Kursy opcjonalne: są to wykłady, seminaria, konwersatoria i inne formy zajęć, w których wspólnie uczestniczą studenci obu stopni. Aby studenci II stopnia osiągnęli właściwe dla nich efekty kształcenia, otrzymują odrębne listy literatury (np. dodatkowe artykuły naukowe, więcej tekstów obcojęzycznych) i warunki zaliczenia (np. dodatkowe lub bardziej obszerne prace zaliczeniowe). W miarę możliwości tworzone są odrębne grupy ćwiczeniowe dla studentów II stopnia. (10) Projekty studenckie: Instytut Filozofii wspiera samodzielną aktywność naukową studentów. Studenci, którzy indywidualnie lub zespołowo realizują projekty, mogą się starać o środki finansowe. Niezależnie od tego mogą prosić pracowników posiadających co najmniej stopień doktora o opiekę naukową. Na wniosek opiekuna naukowego możliwe jest przyznanie punktów ECTS za zrealizowany projekt i jego uwzględnienie w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. (11) Kursy na kierunku kognitywistyka: uczestnicy studiów II stopnia na kierunkach filozofia i kognitywistyka wybierają swobodnie z oferty kursów fakultatywnych własnego i drugiego kierunku studiów II stopnia. Oznacza to, że studenci filozofii mogą wybierać kursy fakultatywne przeznaczone dla słuchaczy kognitywistyki II stopnia. Studenci filozofii nie mogą wybierać kursów obowiązkowych i fakultatywnych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki I stopnia oraz kursów obowiązkowych przeznaczonych dla studentów kognitywistyki II stopnia. (12) Kursy poza Instytutem Filozofii: Rocznie do 12 pkt. ECTS, a w uzasadnionych przypadkach więcej, można zaliczyć w innych jednostkach UJ. Wymagana jest zgoda jednostki prowadzącej kurs oraz potwierdzenie wyboru kursu pozainstytutowego przez Dyrekcję Instytutu Filozofii (wzór wniosku znajduje się na stronie IF). (13) Wdrożeniowe prace magisterskie: do udziału zachęcamy studentów, którzy planują pisanie pracy magisterskiej. Prowadzony przy Wydziale Filozoficznym UJ program Wdrożeniowe prace magisterskie służy budowaniu pomostów między uczelnią a pracodawcami. Dzięki temu praca magisterska może łączyć się bezpośrednio z pracą zawodową i zyskać wsparcie finansowe. Ponadto praca będzie widniała na stronie internetowej przeznaczonej dla pracodawców poszukujących młodej kadry z akademickim wykształceniem.
II. Informacje dla absolwentów innych kierunków niż filozofia: (1) Wybór kursów z różnych obszarów filozofii: w puli kursów fakultatywnych należy obowiązkowo zaliczyć co najmniej 6 pkt ECTS za kursy należące do dziedziny historii filozofii i co najmniej po 3 pkt ECTS za kursy należące do dziedzin logiki, etyki, estetyki i filozofii politycznej (społecznej). (2) Współpraca z tutorem: absolwenci innych kierunków niż filozofia współpracują ze swoimi tutorami i promotorem pracy magisterskiej także przy zdobywaniu efektów kształcenia studiów filozoficznych I stopnia, które są przydatne do osiągnięcia dobrych wyników na studiach II stopnia. Celem jest dostosowanie wyboru kursów z jednej strony do zainteresowań każdego studenta, a z drugiej - do jego realnych możliwości, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania kursów oferowanych w Instytucie Filozofii.
III. Szkolenie BHK (obowiązkowe dla studentów, którzy nie zaliczyli odpowiedniego szkolenia na UJ i dla wszystkich z przedawnionymi).
IV. Seminarium magisterskie (w formie uzgodnionej z promotorem pracy magisterskiej), kończące się złożeniem pracy magisterskiej.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | |
---|---|---|---|---|
Magister Seminar
|
30 | 6 | assessment | O |
Translatorium lub przedmiot w języku obcym
|
O | |||
Analiza danych empirycznych
|
60 | 5 | assessment | F |
Argumenty bioetyki
|
60 | 6 | exam | F |
Ars Electronica - Sztuka | Nauka | Technologia
|
30 | 3 | exam | F |
Autobiografia jako „filozofia praktyczna”. Znaczenie autobiografii dla filozoficznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Czas, przestrzeń, ruch
|
60 | 6 | assessment | F |
Dydaktyka filozofii
|
90 | 6 | exam | F |
Egzystencjalizm
|
60 | 6 | exam | F |
Eksperymenty w filozofii
|
15 | 3 | exam | F |
Etyka a czas
|
60 | 6 | exam | F |
Etyka mediów
|
30 | 3 | assessment | F |
Etyka wolnego rynku
|
60 | 6 | assessment | F |
Ewolucja i adaptacja mechanizmów zachowania
|
20 | 4 | exam | F |
Filozofia dziejów
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia nauki
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia podmiotowości: samowiedza i tożsamość
|
60 | 6 | assessment | F |
Filozofia polityczna Immanuela Kanta
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia polskiego romantyzmu
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii romantyzmu polskiego
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia religii - wybrane aspekty
|
60 | 6 | exam | F |
Filozofia rosyjska – między polityką a religią
|
30 | 3 | exam | F |
Filozofia sieci
|
30 | 6 | assessment | F |
Filozofia w praktyce: początek i koniec ludzkiego życia
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozoficzne koncepcje języka
|
60 | 6 | exam | F |
Główne narracje, teorie, praktyki w filozofii kultury
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów
|
60 | 6 | exam | F |
Greka dla filozofów II
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia klasycznej filozofii indyjskiej
|
60 | 6 | assessment | F |
Historia marksizmu: filozofia i utopia
|
60 | 5 | exam | F |
Istnienie. Perspektywy badawcze.
|
15 | 2 | assessment | F |
Konwersatoriom z myśli politycznej Immanuela Kanta
|
30 | 3 | exam | F |
Metafizyka umysłu
|
60 | 4 | exam | F |
Metafizyka w filozofii analitycznej
|
60 | 6 | exam | F |
Modelowanie matematyczne
|
60 | 6 | exam | F |
Ontologia Intencjonalności
|
30 | 3 | assessment | F |
Ontologia relacji
|
60 | 6 | exam | F |
Od narodzin sztuki do śmierci sztuki
|
30 | 3 | assessment | F |
Piękno a dobro- relacje etyki z estetyką
|
60 | 6 | exam | F |
Possible histories
|
45 | 6 | assessment | F |
Poznanie matematyczne
|
30 | 3 | exam | F |
Rosyjsko-polskie translatorium filozoficzne
|
30 | 6 | exam | F |
Seminarium - poglądy filozoficzne Mikołaja Kopernika
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium Futurologiczne
|
10 | 2 | exam | F |
seminarium poświęcone lekturze "Pracy nad mitem" Hansa Blumenberga
|
30 | 3 | exam | F |
Seminarium z etyki współczesnej
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z filozofii człowieka
|
60 | 6 | exam | F |
Seminarium z warsztatu historyka filozofii
|
60 | 6 | exam | F |
Skuteczne myślenie
|
30 | 4 | assessment | F |
Sumienie i syndereza jako podstawowe instancje życia moralnego w średniowiecznej refleksji etycznej
|
30 | 3 | assessment | F |
Systematyczne wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Sztuka elektroniczna
|
30 | 3 | exam | F |
Środowisko elektroniczne jako rzeczywistość człowieka
|
30 | 3 | exam | F |
Transcendentalia. Pojęcia transcendentalne w myśli scholastycznej.
|
30 | 3 | assessment | F |
Transhumanizm: perspektywy technologicznego usprawniania człowieka
|
60 | 6 | assessment | F |
Wątki filozoficzne w literaturze rosyjskiej
|
60 | 6 | exam | F |
Wola, dobrowolność, wolny wybór. Średniowieczny dyskurs o wolności
|
60 | 6 | assessment | F |
Wprowadzenie do analizy EEG
|
30 | 4 | assessment | F |
Wprowadzenie do etyki
|
60 | 6 | assessment | F |
Współczesna etyka filozoficzna
|
60 | 6 | exam | F |
Źródła i dziedzictwo myśli antropologicznej klasycznego niemieckiego idealizmu (Fichte, Schelling, Hegel)
|
60 | 6 | assessment | F |
Pojęcie racjonalności we współczesnej epistemologii
|
30 | 5 | assessment | F |
Granice wolności
|
30 | 3 | assessment | F |
Filozofia złożoności
|
30 | 6 | assessment | F |
Metaetyka
|
60 | 6 | exam | F |
Ortodoksja i osobliwość. Z dziejów filozofii marksistowskiej w Polsce.
|
30 | 6 | assessment | F |
Anima quodammodo omnia. Koncepcje duszy w myśli starożytnej i średniowiecznej
|
30 | 6 | exam | F |
Człowiek jako mikrokosmos, imago Dei, osoba. Zarys średniowiecznej antropologii
|
30 | 6 | exam | F |
Estetyka feministyczna – estetyka na marginesie?
|
30 | 6 | assessment | F |
Ontologia własności
|
60 | 6 | exam | F |