Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
45 | 6 | exam | O |
|
30 | 3 | assessment | O |
|
30 | 5 | exam | O |
|
30 | - | - | F |
|
30 | - | - | F |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia
|
4 | - | assessment | O |
|
O | |||
|
F | |||
|
F |
Major History of Art
Basic information
Faculty name: | Faculty of History |
Major name: | History of Art |
Level: | second cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Programme
ISCED classification: | |
Number of semesters: | 4 |
Professional title awarded to graduates: | magister |
Description of the program implementation
Program studiów drugiego stopnia na kierunku historia sztuki realizowany jest jako program ogólny, obejmujący zagadnienia przekrojowe i specjalistyczne w zakresie kolejnych epok historycznych w sztuce: sztuki antycznej, sztuki wczesnochrześcijańskiej i bizantyńskiej, sztuki średniowiecznej, sztuki nowożytnej, sztuki nowoczesnej i sztuki współczesnej (XX i XXI wieku). Szczególny nacisk położony w nim jest na zagadnienia metodologii historii sztuki oraz nauki o obrazie. Program składa się z zajęć obowiązkowych i fakultatywnych. Zajęcia fakultatywne (wykłady i konwersatoria) można wybrać z listy przedstawionej w sylabusie. W każdym semestrze uruchamiana jest inna pula zajęć z tej listy. Oprócz nich student jest zobowiązany zaliczyć 4 zajęcia fakultatywne specjalistyczne (po 2 w każdym roku) wybierając z puli zajęć dotyczących następujących zagadnień: podstawy dydaktyki historyczno-artystycznej, ochrona zabytków sztuki, praktyczne aspekty badań historyczno-artystycznych, popularyzacja sztuki, organizacja wystaw, muzeum i galeria jako przestrzeń ekspozycyjna i modele kuratorskie oraz krytyka sztuki. Na I roku studiów student zobowiązany jest wybrać i zaliczyć dwa seminaria: seminarium główne oraz seminarium poboczne obejmujące dwie różne od siebie epoki historyczno-artystyczne (średniowiecze, bizancjum, nowożytność, nowoczesność, współczesność oraz seminarium w zakresie problematyki kuratorstwa i wystawiennictwa). Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów przewidzianych w programie studiów oraz przygotowanie pracy magisterskiej i złożenie egzaminu dyplomowego.
Graduation
Podstawą ukończenia studiów jest zaliczenie seminarium magisterskiego oraz złożenie pracy magisterskiej w systemie AP, która musi uzyskać dwie pozytywne recenzje, aby student został dopuszczony do egzaminu dyplomowego. Pozytywny wynik egzaminu dyplomowego jest ostatnim warunkiem zakończenia studiów.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | O |
|
30 | 3 | assessment | O |
|
30 | 10 | graded credit | F |
|
30 | 15 | graded credit | F |
|
O | |||
Student realizuje jeden przedmiot | ||||
|
30 | 6 | exam | F |
|
30 | 6 | exam | F |
|
F | |||
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 6 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
F | |||
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
O | |||
|
30 | 4 | assessment | O |
|
30 | 4 | assessment | O |
|
30 | 4 | assessment | O |
See additional information
Instytut Historii Sztuki UJ oferuje w każdym roku akademickim zajęcia obowiązkowe i fakultatywne.
Zajęcia fakultatywne (wykłady i konwersatoria) można wybrać z listy przedstawionej w sylabusie. W każdym semestrze uruchamiana jest inna pula zajęć z tej listy. Aktualny wykaz uruchomionych przedmiotów jest zamieszczany na stronie Instytutu i w systemie USOSweb. W pierwszym roku studiów II stopnia (sem. 1 i 2) student wybiera 5 zajęć fakultatywnych o łącznym wymiarze 150 h i łącznej wartości 15 pkt ECTS. Zaliczenie wykładów następuje w cyklu rocznym, a więc student może realizować zajęcia w semestrze zimowym lub letnim. Możliwe jest również, w miejsce wykładu z oferty Instytutu – zaliczenie alternatywnych zajęć z oferty innych instytutów Wydziału Historycznego lub innych wydziałów humanistycznych, po uprzednim złożeniu podania do zastępcy dyrektora instytutu ds. studenckich.
Ponadto student wybiera w ciągu roku 2 zajęcia fakultatywne specjalizacyjne o łącznym wymiarze 60 h i łącznej wartości 8 pkt ECTS.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | - | - | F |
|
F | |||
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
F | |||
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | - | - | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
See additional information
Instytut Historii Sztuki UJ oferuje w każdym roku akademickim zajęcia obowiązkowe i fakultatywne.
Zajęcia fakultatywne (wykłady i konwersatoria) można wybrać z listy przedstawionej w sylabusie. W każdym semestrze uruchamiana jest inna pula zajęć z tej listy. Aktualny wykaz uruchomionych przedmiotów jest zamieszczany na stronie Instytutu i w systemie USOSweb. W drugim roku studiów II stopnia (sem. 3 i 4) student wybiera 4 zajęcia fakultatywne o łącznym wymiarze 120 h i łącznej wartości 12 pkt ECTS. Zaliczenie wykładów następuje w cyklu rocznym, a więc student może realizować zajęcia w semestrze zimowym lub letnim. Możliwe jest również, w miejsce wykładu z oferty Instytutu – zaliczenie alternatywnych zajęć z oferty innych instytutów Wydziału Historycznego lub innych wydziałów humanistycznych, po uprzednim złożeniu podania do zastępcy dyrektora instytutu ds. studenckich.
Ponadto student wybiera w ciągu roku 2 zajęcia fakultatywne specjalizacyjne o łącznym wymiarze 60 h i łącznej wartości 8 pkt ECTS.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 4 | exam | O |
|
15 | 1 | assessment | O |
|
30 | 15 | graded credit | F |
|
F | |||
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
30 | 4 | exam | F |
|
F | |||
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 6 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
|
30 | 3 | assessment | F |
See additional information
Instytut Historii Sztuki UJ oferuje w każdym roku akademickim zajęcia obowiązkowe i fakultatywne.
Zajęcia fakultatywne (wykłady i konwersatoria) można wybrać z listy przedstawionej w sylabusie. W każdym semestrze uruchamiana jest inna pula zajęć z tej listy. Aktualny wykaz uruchomionych przedmiotów jest zamieszczany na stronie Instytutu i w systemie USOSweb. W drugim roku studiów II stopnia (sem. 3 i 4) student wybiera 4 zajęcia fakultatywne o łącznym wymiarze 120 h i łącznej wartości 12 pkt ECTS. Zaliczenie wykładów następuje w cyklu rocznym, a więc student może realizować zajęcia w semestrze zimowym lub letnim. Możliwe jest również, w miejsce wykładu z oferty Instytutu – zaliczenie alternatywnych zajęć z oferty innych instytutów Wydziału Historycznego lub innych wydziałów humanistycznych, po uprzednim złożeniu podania do zastępcy dyrektora instytutu ds. studenckich.
Ponadto student wybiera w ciągu roku 2 zajęcia fakultatywne specjalizacyjne o łącznym wymiarze 60 h i łącznej wartości 8 pkt ECTS.