Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
75 | 7 | exam | obligatory |
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
75 | 7 | exam | obligatory |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia
|
5 | - | assessment | obligatory |
|
60 | - | - | obligatory |
|
30 | - | assessment | obligatory |
Physical Education
|
30 | - | assessment | obligatory |
Major Public Administration
2024/25, first cycle, full-time degree programme
Basic information
Faculty name: | Faculty of Law and Administration |
Major name: | Public Administration |
Level: | first cycle |
Profile: | General academic |
Form: | full-time degree programme |
Language of study: | polish |
Leading discipline:
Legal science
Programme
ISCED classification: | 0421 |
Number of semesters: | 6 |
Professional title awarded to graduates: | licencjat |
Description of the program implementation
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- Użyte określenia oznaczają:
- wykład – forma kształcenia polegająca na prezentowaniu treści przez prowadzącego przedmiot;
- seminarium – forma kształcenia polegająca na pracy prowadzącego przedmiot ze studentem w celu przygotowania studenta do napisania pracy dyplomowej;
- tutoring – forma kształcenia polegająca na indywidualnym kształtowaniu kompetencji i postaw studenta, w szczególności na wspieraniu rozwoju naukowego;
- warsztaty – forma kształcenia polegająca na kształtowaniu głównie praktycznych umiejętności i kompetencji, w szczególności w zakresie sporządzania pism lub formułowania wypowiedzi ustnych;
- ćwiczenia – pomocnicza względem wykładu forma kształcenia polegająca na przygotowaniu studenta do zdania egzaminu w określonej formie;
- konwersatorium – forma kształcenia polegająca w szczególności na dyskusji lub debacie prowadzącego przedmiot studentów;
- szkolenie – forma kształcenia polegająca na rozwijaniu kompetencji miękkich i społecznych oraz umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi pracy studenta lub absolwenta;
- projekt – forma kształcenia polegająca na pracy studentów w grupie w celu wykonania określonego zadania pod kierunkiem prowadzącego przedmiot;
- lektorat – forma kształcenia rozwijająca znajomość specjalistycznego języka obcego;
- pracownia komputerowa– forma kształcenia polegająca na kształtowaniu głównie praktycznych umiejętności i kompetencji korzystania z narzędzi informatycznych;
- główna forma kształcenia – wybrana przez prowadzącego forma kształcenia, która realizuje cele uczenia się i podlega punktacji ECTS. Główną formą kształcenia mogą być: wykłady, konwersatoria, tutoring, szkolenia, projekty, seminaria, lektoraty, pracownia komputerowa oraz warsztaty;
- pomocnicza forma kształcenia – wybrana przez prowadzącego forma kształcenia, której celem jest uzupełnienie wykładu, określana dalej jako zajęcia pomocnicze. Zajęcia pomocnicze stanowią integralną cześć przedmiotu.
- pomocniczą formą kształcenia mogą być: warsztaty, konwersatoria, ćwiczenia;
- e-podręcznik – narzędzie dydaktyczne, będące środkiem nauczania na odległość;
- moduł e-podręcznika – wyodrębniona jednostka e-podręcznika, składająca się w szczególności z nagrania wideo wykładu o długości jednej godziny, lektur, infografiki;
- egzamin online – weryfikacja zakładanych efektów uczenia się z wykorzystaniem środków technicznych umożliwiających komunikację na odległość.
- Studia pierwszego stopnia na kierunku administracja trwają 6 semestrów.
- Warunkiem zaliczenia studiów pierwszego stopnia i dopuszczenia do egzaminu licencjackiego (dyplomowego) jest uzyskanie przez studenta w toku studiów co najmniej 180 punktów ECTS oraz spełnienie warunków określonych w programie studiów dla poszczególnych lat.
- Plan studiów obejmuje: przedmioty obowiązkowe, specjalnościowe i fakultatywne.
- Przedmioty mogą być organizowane jako:
- zajęcia stacjonarne, zdalne lub hybrydowe;
- cykl zwyczajny – przedmiot realizowany jest w każdym roku akademickim;
- mini-cykl – przedmiot realizowany jest dwa lub więcej razy w semestrze, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych;
- maxi-cykl – przedmiot realizowany jest co drugi lub co trzeci rok akademicki albo na przemian w danym roku akademickim na studiach stacjonarnych, a w kolejnym na studiach niestacjonarnych, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych;
- w uzasadnionym przypadku przedmiot może być uruchomiony tylko raz w cyklu studiów, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych.
- W trakcie cyklu kształcenia w planie studiów mogą być dodawane nowe przedmioty fakultatywne. W uzasadnionym przypadku przedmioty fakultatywne mogą być usuwane.
- Sylabus danego przedmiotu może podlegać aktualizacji. W danym roku akademickim wiążący jest sylabus w najnowszej wersji.
- Udział w wykładach jest nieobowiązkowy. Zasady uczestnictwa w pozostałych zajęciach określa koordynator przedmiotu.
Rozdział II
Zaliczenie przedmiotu i punktacja ECTS
- Wykład kończy się egzaminem.
- Konwersatorium jako główna forma kształcenia kończy się egzaminem lub zaliczeniem, a jako zajęcia pomocnicze zaliczeniem.
- Pracownia komputerowa kończy się egzaminem lub zaliczeniem.
- Przedmiot prowadzony w innych niż wykład i konwersatorium formach kształcenia kończy się zaliczeniem, a studencka poradnia prawna – zaliczeniem na ocenę.
- Punktacji ECTS podlegają przedmioty zakończone egzaminem, a także konwersatoria prowadzone jako główna forma kształcenia, seminaria, tutoring, lektoraty, w tym również prawnicze szkoły prawa obcego, studencka poradnia prawna, warsztaty, szkolenia i projekty.
- Punktacji nie podlegają zajęcia z BHK oraz zajęcia pomocnicze. Punktacja za zajęcia pomocnicze uwzględniona jest w ramach głównej formy kształcenia.
- Punktacja ECTS jest ustalana na podstawie sumy aktywności studenta, która jest określona w sylabusie przedmiotów.
- Zasady przenoszenia ocen i uznawania punktów ECTS określa Regulamin studiów.
Rozdział III
Zaliczenie roku
- Warunkiem zaliczenia roku jest uzyskanie co najmniej 60 punktów ECTS oraz spełnienie warunków określonych w programie i planie studiów.
- W przypadku uzyskania w terminie określonym w §10 ust. 6-10 Regulaminu studiów co najmniej 50 punktów ECTS oraz spełnienia innych warunków określonych w programie i planie studiów student na swój wniosek uzyskuje wpis na kolejny rok, na warunkach określonych w §10 ust. 6 Regulaminu studiów.
- W sytuacji określonej w pkt 2 dopuszczalne jest niezaliczenie tylko jednego przedmiotu obowiązkowego albo specjalnościowego.
- Student, który stara się o uzyskanie wpisu na kolejny rok studiów w trybie określonym w §10 ust. 6, §14 ust. 1 i 4, oraz §33 i §36 ust. 2 Regulaminu studiów, składa odpowiedni wniosek przed rozpoczęciem roku akademickiego. W przypadku konieczności powtórzenia przedmiotów, student jest zobowiązany do wskazania we wniosku wszystkich przedmiotów, które będzie powtarzał w danym roku akademickim.
Rozdział IV
Przedmioty obowiązkowe
- Przedmioty obowiązkowe na kierunku Administracja - studia pierwszego stopnia stanowią:
- na roku I studiów – 9 przedmiotów:
- Historia nowożytnej administracji publicznej – przedmiot jednosemestralny;
- Nauka administracji – przedmiot jednosemestralny;
- Podstawy ekonomii sektora publicznego – przedmiot jednosemestralny;
- Podstawy funkcjonowania administracji i instytucji europejskich – przedmiot jednosemestralny;
- Socjologia i psychologia administracji publicznej – przedmiot jednosemestralny;
- Ustrój samorządu terytorialnego – przedmiot jednosemestralny;
- Wstęp do prawoznawstwa dla administracji publicznej – przedmiot jednosemestralny;
- Konstytucyjny system organów państwowych – przedmiot dwusemestralny;
- Informatyka w administracji publicznej – przedmiot dwusemestralny;
- na roku II – 4 przedmioty:
- Publiczne prawo gospodarcze dla administracji publicznej – przedmiot jednosemestralny;
- Prawo własności intelektualnej – przedmiot jednosemestralny;
- Prawo administracyjne – przedmiot dwusemestralny;
- Podstawy prawa cywilnego z umowami w administracji – przedmiot dwusemestralny;
- na roku III – 4 przedmioty:
- Ochrona środowiska w administracji publicznej– przedmiot jednosemestralny;
- Seminarium licencjackie (dyplomowe) – przedmiot jednosemestralny;
- Postępowanie administracyjne – przedmiot dwusemestralny;
- Finanse publiczne i prawo finansowe – przedmiot dwusemestralny.
- na roku I studiów – 9 przedmiotów:
- Warunkiem zaliczenia I roku jest uzyskanie przez studenta zaliczenia zajęć z wychowania fizycznego oraz szkolenia BHK.
- Warunkiem zaliczenia II roku jest zdanie egzaminu z Prawa administracyjnego.
- Warunkiem zaliczenia III roku studiów jest:
- zdanie egzaminu z języka obcego nowożytnego na poziomie co najmniej B2;
- zaliczenie praktyki zawodowej;
- zaliczenie seminarium dyplomowego. Warunkiem zaliczenia seminarium jest zatwierdzenie pracy dyplomowej przez promotora w systemie AP UJ.
Rozdział V
Przedmioty specjalnościowe
- Program studiów obejmuje trzy bloki specjalnościowe: administracja rządowa, administracja samorządowa, administrowanie partycypacyjne.
- Celem przedmiotów specjalnościowych jest przekazanie specjalistycznej wiedzy, umiejętności lub kompetencji społecznych.
- Student wybiera w toku studiów jeden blok specjalnościowy, wyboru dokonuje na początku II roku studiów.
- Student składa deklarację określającą, który z bloków w programie jest dla niego pierwszym, drugim lub trzecim wyborem.
- Blok specjalnościowy jest uruchamiany, jeżeli wybierze go co najmniej 30 osób. Maksymalny limit przyjęć na blok wynosi:
- Administracja rządowa – 70 osób
- Administracja samorządowa – 70 osób
- Administrowanie partycypacyjne – 70 osób
- Studenci są kwalifikowani do bloków specjalnościowych na podstawie kolejności zgłoszeń.
- Student w ramach wybranego bloku specjalnościowego ma obowiązek zrealizować przedmioty:
- blok Administracja rządowa – 5 przedmiotów:
- na II roku - 3 przedmioty:
- Mechanizmy kontroli wewnętrznej w administracji publicznej – przedmiot jednosemestralny
- Organizacja i funkcjonowanie administracji centralnej i ministerialnej – przedmiot jednosemestralny
- Ustrój terenowej administracji rządowej – przedmiot jednosemestralny
- na III roku - 2 przedmioty:
- Uchodźcy i migranci w prawie i praktyce administracji – przedmiot jednosemestralny
- Zatrudnienie w służbie cywilnej i podstawy prawa urzędniczego – przedmiot jednosemestralny
- na II roku - 3 przedmioty:
- blok Administracja samorządowa – 5 przedmiotów:
- na II roku - 3 przedmioty:
- Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego – przedmiot jednosemestralny
- Nadzór nad działalnością samorządu terytorialnego – przedmiot jednosemestralny
- Wartości i zasady funkcjonowania samorządu terytorialnego (Europejskie standardy funkcjonowania samorządu terytorialnego) – przedmiot jednosemestralny
- na III roku - 2 przedmioty:
- Prawa i obowiązki radnych i funkcjonariuszy samorządowych – przedmiot jednosemestralny
- Prawo pracy w samorządzie terytorialnym – przedmiot jednosemestralny
- na II roku - 3 przedmioty:
- blok Administrowanie partycypacyjne – 5 przedmiotów:
- na II roku - 3 przedmioty:
- Innowacje demokratyczne i techniki partycypacyjne – przedmiot jednosemestralny
- Menedżer partycypacji publicznej – przedmiot jednosemestralny
- Ewaluacja procesów partycypacji publicznej – przedmiot jednosemestralny
- na III roku - 2 przedmioty:
- Sfera publiczna w terii demokracji – przedmiot jednosemestralny
- Inicjatywy obywatelskie na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego – przedmiot jednosemestralny
- na II roku - 3 przedmioty:
- blok Administracja rządowa – 5 przedmiotów:
Rozdział VI
Przedmioty fakultatywne
- Przedmiotami fakultatywnymi są przedmioty, które stanowią dodatkowy rodzaj zajęć, mające przede wszystkim uzupełniać wiedzę, umiejętności oraz kompetencje w zakresie podstawowych treści kształcenia (w tym szkoły prawa obcego, studencka poradnia prawna oraz lektoraty prawnicze).
- Liczbę uczestników zajęć koniecznych do uruchomienia przedmiotu określa Polityka kształcenia.
- Rada Wydziału do dnia 30 czerwca danego roku zatwierdza listę przedmiotów fakultatywnych, które będą oferowane w kolejnym roku akademickim.
- Wykaz przedmiotów fakultatywnych, które będą oferowane w kolejnym roku akademickim, jest ogłaszany w harmonogramie zajęć na dany rok.
- Student, za zgodą Dziekana, może w toku studiów dodatkowo zaliczać:
- szkoły prawa obcego, które są w ofercie programowej na WPiA UJ na kierunku prawo, studia stacjonarne,
- zajęcia w ramach Visiting Professors Programme oferowane na WPiA UJ na kierunku prawo studia stacjonarne,
- studencką poradnię prawną,
- jeden przedmiot w ramach współpracy UJ z UNA EUROPA lub innymi sieciami partnerskimi,
- jeden przedmiot w ramach cyklu wykładów Artes Liberales,
- przedmioty poza programem studiów oferowane na WPiA UJ.
Rozdział VII
Ukończenie studiów
- Dla ukończenia studiów I stopnia konieczne jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej, uzyskanie jej pozytywnej oceny oraz zdanie egzaminu dyplomowego w formie ustnej.
- Zasady składania i zatwierdzania prac dyplomowych określają odrębne przepisy.
- Końcowy egzamin dyplomowy obejmuje bloki składające się z przedmiotów obligatoryjnych. Student dokonuje wyboru jednego bloku przedmiotów do zaliczenia w ramach egzaminu dyplomowego.
- Dla przedmiotów z każdego bloku egzaminacyjnego prowadzone są seminaria licencjackie.
- Bloki przedmiotów do egzaminu dyplomowego obejmują:
- blok pierwszy
- Nauka administracji
- Podstawy ekonomii sektora publicznego
- Postępowanie administracyjne
- blok drugi:
- Prawo ochrony środowiska w administracji publicznej
- Konstytucyjny system organów państwowych
- Wstęp do prawoznawstwa
- blok trzeci:
- Historia administracji
- Ustrój samorządu terytorialnego
- Podstawy prawa cywilnego z umowami w administracji
- blok czwarty:
- Publiczne prawo gospodarcze
- Prawo administracyjne
- Finanse publiczne i prawo finansowe
- blok piąty:
- Podstawy funkcjonowania administracji i instytucji europejskich
- Socjologia i psychologia administracji publicznej
- Prawo administracyjne
- blok pierwszy
- Do 15 października prowadzący przedmioty objęte końcowym egzaminem dyplomowym przedstawiają Dziekanowi problematykę egzaminu na dany rok akademicki. Wykaz zagadnień ogłaszany jest studentom do 31 października.
- Student obowiązany jest dokonać wyboru bloku egzaminu dyplomowego w terminie określonym dla rejestracji na przedmioty semestru letniego.
- Terminy egzaminów dyplomowych w ramach poszczególnych bloków tematycznych ustalają przewodniczący właściwej Komisji. Powinny one uwzględniać m.in. terminy rekrutacji na studia II stopnia w Uniwersytecie Jagiellońskim.
- Ogólny wynik studiów jest ustalany jako suma:
- ½ średniej ocen z egzaminów;
- ¼ oceny pracy dyplomowej;
- ¼ oceny z egzaminu dyplomowego.
- Przy obliczaniu średniej nie uwzględnia się zaliczeń, praktyki oraz szkolenia BHK z wyjątkiem zaliczenia na ocenę w ramach studenckiej poradni prawnej.
- Dyplom z wyróżnieniem otrzymują absolwenci, którzy spełniają warunki określone w Regulaminie studiów.
Rozdział VIII
Harmonogram zajęć
- Dziekan Wydziału podaje do wiadomości studentów harmonogram zajęć rozpoczynających się w semestrze zimowym następnego roku akademickiego co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem rejestracji na przedmioty, nie później niż do dnia 15 września.
- Informacje, o których mowa w pkt. 1, w odniesieniu do przedmiotów rozpoczynających się w semestrze letnim Dziekan Wydziału podaje do wiadomości co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem rejestracji na przedmioty, nie później niż do dnia 1 lutego.
Rozdział IX
Rejestracja na przedmioty
- Studenci dokonują zapisów na przedmioty i podpięć pod program i etap studiów wyłącznie drogą elektroniczną przez system USOSweb. Tak skonstruowana deklaracja stanowi plan studenta na dany semestr lub rok. Po terminie rejestracji wszystkie przedmioty niepodpięte przez studenta będą automatycznie usuwane z planu studenta.
- Student jest zobowiązany zaliczyć wszystkie zadeklarowane przedmioty przed ukończeniem studiów. W przypadku, gdy niezaliczony przez studenta przedmiot fakultatywny nie jest oferowany w kolejnym roku, Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na zaliczenie innego przedmiotu fakultatywnego o zbliżonych efektach uczenia się w miejsce przedmiotu powtarzanego.
- Rejestracja na przedmioty odbywa się nie później niż:
- do dnia 8 października na przedmioty w semestrze zimowym i całoroczne – zgodnie z ustalonym harmonogramem.
- do dnia 1 marca na przedmioty w semestrze letnim – zgodnie z ustalonym harmonogramem.
- Po upływie terminów rejestracji na przedmioty zmiana deklaracji nie jest możliwa. W uzasadnionym przypadku Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na uzupełnienie deklaracji o dodatkowe przedmioty.
- Harmonogram rejestracji na przedmioty zatwierdza Dziekan Wydziału w porozumieniu z Samorządem Studentów i ogłasza nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem semestru.
- Student przebywający na urlopie z prawem składania egzaminów dokonuje zapisów na przedmioty i podpięć pod program i etap studiów w terminie określonym w pkt 3.
- Student jest zobowiązany do aktywacji i stałego korzystania z uniwersyteckiego adresu w domenie uj.edu.pl. Na pocztę studenta będą przesyłane drogą elektroniczną informacje związane z obsługą administracyjną studenta, w szczególności zawiadomienia i wezwania.
Rozdział X
Terminy egzaminów
- W danej sesji (zimowej lub letniej) muszą zostać wyznaczone co najmniej trzy terminy egzaminów, przynajmniej jeden termin musi być wyznaczony w sesji zasadniczej i przynajmniej jeden w sesji poprawkowej. Dodatkowe terminy egzaminów przed daną sesją egzaminacyjną (przedterminy) mogą być wyznaczone nie wcześniej niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem sesji, a w przypadku przedmiotów całorocznych 1 miesiąc przed rozpoczęciem sesji letniej. W przypadku studentów, którzy powtarzają przedmiot, Dziekan Wydziału na wniosek koordynatora przedmiotu może wyrazić zgodę na egzamin w innym terminie.
- W przypadku przedmiotów realizowanych przez część semestru, w szczególności w mini-cyklu, Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na egzamin poza sesją. W tym przypadku wyznaczane są co najmniej dwa terminy egzaminów.
- Student ma prawo do zdawania egzaminu oraz jednego egzaminu poprawkowego z każdego przedmiotu, w dwóch wybranych przez siebie terminach.
- Student, który przystępuje po raz pierwszy do egzaminu w ostatnim z ustalonych terminów lub nie przystąpił do egzaminów wyznaczonym terminie, traci prawo do drugiego terminu.
- Koordynator przedmiotu zarządza zapisy na poszczególne terminy egzaminów w systemie USOSweb. Listy są zamykane nie wcześniej niż cztery dni przed danym terminem egzaminu. Po zamknięciu listy nie można się na nią zapisywać ani z niej skreślać bez zgody koordynatora przedmiotu.
- Nieprzystąpienie do egzaminu bez usprawiedliwienia powoduje utratę terminu, co skutkuje wpisem do protokołu – “egzamin niezaliczony” („NZAL”). Nieobecność studenta na egzaminie w ustalonym terminie może być usprawiedliwiona przez koordynatora przedmiotu, jeżeli wniosek w tej sprawie zostanie złożony w ciągu 7 dni od tego terminu. Wpis do protokołu – „NZAL” następuje również w sytuacji, gdy przedmiot został zadeklarowany, a student nie zapisał się lub nie przystąpił do egzaminu w żadnym z wyznaczonych przez katedrę terminów egzaminu. W protokołach zaliczania zajęć pomocniczych prowadzący zajęcia wpisuje „NZAL” w sytuacji, gdy student nie zaliczył zajęć pomocniczych lub nie uczęszczał na nie pomimo ich zadeklarowania.
- Przed zakończeniem roku akademickiego student jest zobowiązany do:
- sprawdzenia, czy wyniki z zadeklarowanych w danym roku przedmiotów zostały wpisane do systemu USOSweb;
- zgłoszenia w systemie USOSweb rozliczenia roku.
Rozdział XI
Zasady przeprowadzania egzaminów
- Egzaminy przeprowadzane się w formie pisemnej lub ustnej, określonej w sylabusie przedmiotu.
- Za zgodą Dziekana Wydziału, egzamin zaplanowany w formie pisemnej mogą składać w formie ustnej:
- studenci obcokrajowcy na I i II roku studiów;
- studenci trwale niezdolni do składania egzaminów w danej formie, na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
- W sytuacji, gdy z powodu choroby studenta lub innej ważnej przyczyny zdawanie przez niego egzaminu w określonej w sylabusie formie jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, koordynator przedmiotu - stosownie do możliwości - może wyrazić zgodę na zdawanie egzaminu w innej formie.
- Wyznaczenie i przeprowadzenie egzaminu komisyjnego następuje zgodnie z Regulaminem studiów.
- Egzaminy pisemne są anonimowe.
- Przy utajnieniu i odtajnieniu prac pisemnych mogą być obecni przedstawiciele Samorządu Studentów.
- Egzaminator informuje studentów, najpóźniej w dniu egzaminu, o terminie podania do wiadomości wyników egzaminu. Ogłoszenie ocen z danego przedmiotu następuje w systemie USOSweb nie później niż w terminie 10 dni od daty egzaminu, jednak nie później niż do końca roku akademickiego.
- Po egzaminie student ma prawo do wglądu do ocenionej pracy pisemnej na zasadach określonych w regulaminie studiów. Miejsce i termin wglądu do prac ustala koordynator przedmiotu. Student może zwrócić się z prośbą o udzielenie wyjaśnień dotyczących ocenionej pracy. Wyjaśnień udziela koordynator przedmiotu lub upoważniony przez niego nauczyciel akademicki.
- Prace egzaminacyjne z danego roku akademickiego są przechowywane w Katedrze co najmniej do końca następnego roku akademickiego, a następnie niszczone.
- Zasady przeprowadzania egzaminów z języka obcego oraz uznawania egzaminów przeprowadzonych przez inne instytucje, a także warunki uczestniczenia w lektoracie określają odrębne przepisy.
Rozdział XII
Zajęcia pomocnicze
- Zajęcia pomocnicze do przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych są obowiązkowe, chyba że koordynator przedmiotu w sylabusie określi inaczej.
- Koordynator przedmiotu może określić, że część materiału egzaminacyjnego będzie zaliczana przez prowadzących zajęcia pomocnicze na zasadach określonych w sylabusie.
Rozdział XIII
Praca dyplomowa
- Zapisy na seminarium licencjackie III roku są prowadzone poprzez system USOSweb.
- W uzasadnionych przypadkach Dziekan może, na wniosek studenta, za zgodą dotychczasowego i nowego promotora, zezwolić na zmianę seminarium.
- Pracę dyplomową student przygotowuje pod kierunkiem promotora.
Rozdział XIV
Postanowienia końcowe
Dziekan Wydziału może przekazać Prodziekanowi Wydziału przewidziane dla niego kompetencje.
Graduation
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie przez studenta w toku studiów co najmniej 180 punktów ECTS, przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej (licencjackiej), zdanie egzaminu dyplomowego (licencjackiego) oraz spełnienie innych warunków określonych w programie studiów dla poszczególnych lat.
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
60 | 9 | exam | obligatory |
|
30 | 7 | exam | obligatory |
Physical Education
|
30 | - | assessment | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | exam | obligatory |
|
60 | 6 | exam | obligatory |
|
60 | - | - | obligatory |
|
60 | - | - | obligatory |
Język obcy B2
|
30 | - | assessment | obligatory |
|
60 | 2 | assessment | obligatory |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
40 | 4 | exam | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
60 | 9 | exam | obligatory |
|
60 | 9 | exam | obligatory |
Język obcy B2
|
30 | - | assessment | obligatory |
|
60 | 2 | assessment | obligatory |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
50 | 5 | exam | obligatory |
|
60 | - | - | obligatory |
|
60 | - | - | obligatory |
Język obcy B2
|
30 | - | assessment | obligatory |
|
60 | 2 | assessment | obligatory |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
40 | 4 | exam | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 5 | exam | obligatory |
|
30 | 5 | exam | obligatory |
Subject | Number of hours | ECTS points | Form of verification | Mandatory |
---|---|---|---|---|
|
30 | 6 | assessment | obligatory |
|
60 | 9 | exam | obligatory |
|
60 | 9 | exam | obligatory |
Język obcy B2
|
30 | 8 | exam | obligatory |
|
60 | 2 | assessment | obligatory |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |
|
20 | 3 | assessment | elective |
|
30 | 4 | assessment | elective |
|
15 | 3 | assessment | elective |