pedagogika
Informacje podstawowe
Nazwa wydziału: | Wydział Filozoficzny |
Nazwa kierunku: | pedagogika |
Poziom: | pierwszego stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Forma: | studia stacjonarne |
Język studiów: | polski |
Program
Opis realizacji programu
Na I roku studiów realizowane są zajęcia z przedmiotów ogólnopedagogicznych oraz przedmioty z zakresu filozofii, psychologii, nauk socjologicznych i nauk o zdrowiu dające podbudowę wiedzy pedagogicznej; ponadto studenci realizują zajęcia z wychowania fizycznego i emisji głosu. Począwszy od II roku studiów studenci dokonują wyboru specjalności/ścieżki - pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja - w ramach której są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów objętych wykazem danej specjalności; deklaracja wyboru specjalności ma miejsce po I semestrze I roku studiów. Dodatkowo, na II roku studiów studenci realizują lektorat z języka obcego nowożytnego. W ramach studiów na pedagogice społeczno-opiekuńczej i na resocjalizacji prowadzone są ponadto zajęcia, ktorych realizacja umożliwia studentom uzyskanie uprawnień pedagogicznych oraz uprawnień do pracy na stanowisku pedagoga szkolnego w szkole podstawowej.
Ukończenie studiów
Złożenie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu dyplomowego
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, otwórz cały program studiów
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Wprowadzenie do pedagogiki
|
45 | 4 | egzamin | O |
Historia myśli i praktyk pedagogicznych
|
45 | 4 | egzamin | O |
Historia filozofii z elementami etyki
|
45 | 3 | egzamin | O |
Komunikacja interpersonalna
|
30 | 2 | zaliczenie | O |
Trening interpersonalny
|
30 | 1 | zaliczenie | O |
Wprowadzenie do socjologii
|
60 | 4 | egzamin | O |
Podstawy umiejętności studiowania
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
Technologie informacyjne w pracy pedagoga
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
Emisja głosu z warsztatem autoprezentacyjnym
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
Ochrona własności intelektualnej
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
4 | - | zaliczenie | O | |
Wychowanie fizyczne
|
30 | - | zaliczenie | O |
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej
|
15 | 2 | egzamin | O |
Pedagogika społeczna
|
45 | 3 | egzamin | O |
Współczesne kierunki pedagogiczne
|
45 | 4 | egzamin | O |
Wprowadzenie do psychologii
|
15 | 2 | egzamin | O |
Koncepcje psychologiczne człowieka
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Psychologia rozwoju człowieka
|
45 | 4 | egzamin | O |
Psychologia społeczna
|
30 | 3 | egzamin | O |
Psychologia wychowania i kształcenia
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Biomedyczne podstawy rozwoju w cyklu życia
|
45 | 4 | egzamin | O |
Zaburzenia w rozwoju dzieci i młodzieży
|
30 | 2 | egzamin | O |
Pedagogika czasu wolnego
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Podstawy streetworkingu
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Sztuka w życiu człowieka
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Pierwsza pomoc przedlekarska
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
Socjologia małych grup
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Wychowanie fizyczne
|
30 | - | zaliczenie | O |
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania i kształcenia
|
30 | 2 | egzamin | O |
Socjologia edukacji
|
30 | 2 | egzamin | O |
Teoretyczne podstawy wychowania
|
45 | 3 | egzamin | O |
Podstawy dydaktyki
|
45 | 3 | egzamin | O |
Metodyka pracy dydaktycznej
|
15 | 1 | zaliczenie | O |
Pedagogika twórczości
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
Wprowadzenie do pedagogiki rodziny
|
15 | 2 | zaliczenie | O |
60 | - | zaliczenie | O |
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
|
Resocjalizacja
|
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Teoretyczne podstawy kształtowania stosunków międzyludzkich
|
15 | 2 | egzamin | O |
Metodyczne podstawy wychowania
|
30 | 3 | zaliczenie | O |
Patologia społeczna
|
20 | 2 | egzamin | O |
Profilaktyka społeczna
|
35 | 3 | egzamin | O |
Pedagogika porównawcza
|
20 | 2 | egzamin | O |
Metodyka upowszechniania wiedzy pedagogicznej
|
30 | 2 | zaliczenie | O |
Praktyki pedagogiczne
|
75 | 3 | zaliczenie | O |
Projektowanie badań w pedagogice
|
45 | 4 | egzamin | O |
60 | 6 | egzamin | O |
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
|
Resocjalizacja
|
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Promocja zdrowia z elementami edukacji zdrowotnej
|
20 | 2 | zaliczenie | O |
Praktyki pedagogiczne
|
75 | 3 | zaliczenie | O |
Seminarium dyplomowe
|
30 | - | zaliczenie | O |
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
|
Resocjalizacja
|
a) przedmiot Język obcy jest przedmiotem obligatoryjnym ale fakultatywny jest wybór rodzaju języka obcego; b) Wychowanie fizyczne jest obligatoryjne ale fakultatywny pozostaje wybór grupy/rodzaju aktywności fizycznej; c) Seminarium dyplomowe jest obligatoryjne ale pozostaje wybór grupy seminaryjnej ze względu na realizowaną specjalność oraz wybór promotora z pośród osób je prowadzących ze względu na proponowaną tematykę seminariów. Po I roku studiów student jest zobowiązany (obligatoryjnie) do wyboru jednej z dwóch specjalności/ścieżek w wymiarze 885 godz., za realizację której uzyskuje 62 ECTS : pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja. Studenci, którzy zadeklarowali wybór specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza lub resocjalizacja są zobowiązani do realizacji wszystkich przedmiotów z danej ścieżki.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Seminarium dyplomowe
|
30 | 10 | zaliczenie | O |
Pedagogika społeczno-opiekuńcza
|
Resocjalizacja
|