informatyka stosowana
Informacje podstawowe
Nazwa wydziału: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Nazwa kierunku: | informatyka stosowana |
Poziom: | drugiego stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Forma: | studia niestacjonarne |
Język studiów: | polski |
Program
Opis realizacji programu
W ramach toku studiów student realizuje przedmioty związane z zaawansowanymi zagadnieniami informatycznymi, szeroki wybór przedmiotów fakultatywnych pozwala na indywidualny dobór przedmiotów. Studenci mają także możliwość korzystanie z przedmiotów oferowanych na kierunku Informatyka Gier Komputerowych
Ukończenie studiów
pozytywna ocena z pracy dyplomowej i zdanie egzaminu dyplomowego
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, otwórz cały program studiów
W trakcie studiów studenci muszą uzyskać co najmniej 49 ECTS z przedmiotów fakultatywnych kierunkowych oferowanych w programie studiów w tym: co najmniej jeden przedmiot z grupy M i co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miarę wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z tego kierunku. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. Ponadto, do końca 4 semestru studiów studenci mają obowiązek uzyskać co najmniej 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie pracowni magisterskiej odbywa się po uzyskaniu przez studenta pozytywnej oceny pracy magisterskiej. W wyjątkowych sytuacjach lub w przypadku zbyt małej liczby osób, przedmioty fakultatywne kierunkowe mogą nie zostać uruchomione lub być oferowane w innym semestrze niż przewiduje to plan studiów.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Projektowanie wspomagane komputerem
|
36 | 6 | egzamin | O |
Zarządzanie projektami
|
18 | 4 | egzamin | O |
Seminarium specjalistyczne I
|
18 | 2 | zaliczenie | O |
Pracownia języków skryptowych
|
18 | 4 | zaliczenie na ocenę | O |
Programowanie rozproszone i równoległe
|
36 | 6 | egzamin | O |
18 | 2 | zaliczenie | O | |
4 | - | zaliczenie | O | |
Sieci rozległe
|
36 | 6 | egzamin | F |
Projektowanie sieci komputerowych
|
36 | 6 | egzamin | F |
Bezpieczeństwo w sieciach
|
36 | 6 | egzamin | F |
Zaawansowana grafika komputerowa
|
36 | 6 | egzamin | F |
Biometria
|
36 | 6 | egzamin | F |
Hackathon
|
15 | 1 | zaliczenie | F |
Głębokie sieci neuronowe
|
36 | 6 | zaliczenie na ocenę | F |
Kryptografia
|
36 | 6 | egzamin | F |
Grupa M
|
O | |||
Financial instruments and pricing
|
36 | 6 | egzamin | F |
Wykład monograficzny
|
18 | 3 | egzamin | F |
W trakcie studiów studenci muszą uzyskać co najmniej 49 ECTS z przedmiotów fakultatywnych kierunkowych oferowanych w programie studiów w tym: co najmniej jeden przedmiot z grupy M i co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miarę wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z tego kierunku. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. Ponadto, do końca 4 semestru studiów studenci mają obowiązek uzyskać co najmniej 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie pracowni magisterskiej odbywa się po uzyskaniu przez studenta pozytywnej oceny pracy magisterskiej. W wyjątkowych sytuacjach lub w przypadku zbyt małej liczby osób, przedmioty fakultatywne kierunkowe mogą nie zostać uruchomione lub być oferowane w innym semestrze niż przewiduje to plan studiów.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Warsztaty programowania zespołowego
|
36 | 5 | zaliczenie na ocenę | O |
Seminarium specjalistyczne II
|
18 | 2 | zaliczenie | O |
Projektowanie aplikacji internetowych
|
36 | 5 | zaliczenie na ocenę | O |
E-biznes
|
18 | 4 | zaliczenie | O |
18 | 2 | egzamin | O | |
Projektowanie obiektowe
|
36 | 6 | egzamin | F |
Uczenie maszynowe
|
36 | 6 | zaliczenie na ocenę | F |
Symulacje Monte Carlo i superkomputery
|
36 | 6 | egzamin | F |
Sieci mobilne i komórkowe WLAN
|
36 | 6 | egzamin | F |
Zaawansowane interfejsy graficzne
|
36 | 5 | zaliczenie na ocenę | F |
Analiza szeregów czasowych
|
18 | 4 | egzamin | F |
Technologie ATM, FR
|
18 | 4 | zaliczenie na ocenę | F |
Warsztaty programistyczne MPLS
|
18 | 4 | zaliczenie na ocenę | F |
Informatyka kwantowa
|
36 | 6 | egzamin | F |
Systemy wbudowane
|
27 | 4 | zaliczenie | F |
Hackathon
|
15 | 1 | zaliczenie | F |
Risk management
|
36 | 6 | egzamin | F |
Warsztat sztucznej inteligencji I
|
36 | 6 | zaliczenie | F |
Biometria
|
36 | 6 | egzamin | F |
Wykład monograficzny
|
18 | 3 | egzamin | F |
W trakcie studiów studenci muszą uzyskać co najmniej 49 ECTS z przedmiotów fakultatywnych kierunkowych oferowanych w programie studiów w tym: co najmniej jeden przedmiot z grupy M i co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miarę wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z tego kierunku. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. Ponadto, do końca 4 semestru studiów studenci mają obowiązek uzyskać co najmniej 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie pracowni magisterskiej odbywa się po uzyskaniu przez studenta pozytywnej oceny pracy magisterskiej. W wyjątkowych sytuacjach lub w przypadku zbyt małej liczby osób, przedmioty fakultatywne kierunkowe mogą nie zostać uruchomione lub być oferowane w innym semestrze niż przewiduje to plan studiów.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Seminarium magisterskie I
|
18 | 2 | zaliczenie | O |
Sieci rozległe
|
36 | 6 | egzamin | F |
Projektowanie sieci komputerowych
|
36 | 6 | egzamin | F |
Bezpieczeństwo w sieciach
|
36 | 6 | egzamin | F |
Zaawansowana grafika komputerowa
|
36 | 6 | egzamin | F |
Hackathon
|
15 | 1 | zaliczenie | F |
Głębokie sieci neuronowe
|
36 | 6 | zaliczenie na ocenę | F |
Kryptografia
|
36 | 6 | egzamin | F |
Financial instruments and pricing
|
36 | 6 | egzamin | F |
Warsztaty sztucznej inteligencji II
|
36 | 6 | zaliczenie | F |
Wykład monograficzny
|
18 | 3 | egzamin | F |
W trakcie studiów studenci muszą uzyskać co najmniej 49 ECTS z przedmiotów fakultatywnych kierunkowych oferowanych w programie studiów w tym: co najmniej jeden przedmiot z grupy M i co najmniej jeden przedmiot kierunkowy prowadzony w języku angielskim. Za zgodą kierownika studiów Informatyka Gier Komputerowych oraz w miarę wolnych miejsc możliwe jest także zaliczenie przedmiotów fakultatywnych z tego kierunku. Nie można zaliczać przedmiotów fakultatywnych przeznaczonych dla studentów studiów I stopnia. Ponadto, do końca 4 semestru studiów studenci mają obowiązek uzyskać co najmniej 5 ECTS za przedmioty humanistyczne lub społeczne ogólnouniwersyteckie. Zaliczenie pracowni magisterskiej odbywa się po uzyskaniu przez studenta pozytywnej oceny pracy magisterskiej. W wyjątkowych sytuacjach lub w przypadku zbyt małej liczby osób, przedmioty fakultatywne kierunkowe mogą nie zostać uruchomione lub być oferowane w innym semestrze niż przewiduje to plan studiów.
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | |
---|---|---|---|---|
Seminarium magisterskie II
|
18 | 2 | zaliczenie na ocenę | O |
Projektowanie obiektowe
|
36 | 6 | egzamin | F |
Uczenie maszynowe
|
36 | 6 | zaliczenie na ocenę | F |
Symulacje Monte Carlo i superkomputery
|
36 | 6 | egzamin | F |
Sieci mobilne i komórkowe WLAN
|
36 | 6 | egzamin | F |
Zaawansowane interfejsy graficzne
|
36 | 5 | zaliczenie na ocenę | F |
Analiza szeregów czasowych
|
18 | 4 | egzamin | F |
Technologie ATM, FR
|
18 | 4 | zaliczenie na ocenę | F |
Warsztaty programistyczne MPLS
|
18 | 4 | zaliczenie na ocenę | F |
Informatyka kwantowa
|
36 | 6 | egzamin | F |
Systemy wbudowane
|
27 | 4 | zaliczenie | F |
Hackathon
|
15 | 1 | zaliczenie | F |
Pracownia magisterska
|
60 | 20 | zaliczenie | O |
Przedmiot humanistyczny lub społeczny ogólnouniwersytecki
|
36 | 5 | egzamin | O |
Risk management
|
36 | 6 | egzamin | F |
Zaawansowane metody sztucznej inteligencji
|
36 | 6 | egzamin | F |
Biometria
|
36 | 6 | egzamin | F |
Wykład monograficzny
|
18 | 3 | egzamin | F |