Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
30 | 6 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia
|
4 | - | zaliczenie | obowiązkowy |
Język obcy
|
28 | - | zaliczenie | obowiązkowy |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | zaliczenie | fakultatywny |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
20 | 4 | zaliczenie | fakultatywny |
Kierunek Administracja
2024/25, drugiego stopnia, studia niestacjonarne
Informacje podstawowe
Nazwa wydziału: | Wydział Prawa i Administracji |
Nazwa kierunku: | Administracja |
Poziom: | drugiego stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Forma: | studia niestacjonarne |
Język studiów: | polski |
Dyscyplina wiodąca:
Nauki prawne
Program
Klasyfikacja ISCED: | 0421 |
Liczba semestrów: | 4 |
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom: | magister |
Opis realizacji programu
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- Użyte określenia oznaczają:
- wykład – forma kształcenia polegająca na prezentowaniu treści przez prowadzącego przedmiot;
- seminarium – forma kształcenia polegająca na pracy prowadzącego przedmiot ze studentem w celu przygotowania studenta do napisania pracy dyplomowej;
- tutoring – forma kształcenia polegająca na indywidualnym kształtowaniu kompetencji i postaw studenta, w szczególności na wspieraniu rozwoju naukowego;
- warsztat – forma kształcenia polegająca na kształtowaniu głównie praktycznych umiejętności i kompetencji, w szczególności w zakresie sporządzania pism lub formułowania wypowiedzi ustnych;
- ćwiczenia – pomocnicza względem wykładu forma kształcenia polegająca na przygotowaniu studenta do zdania egzaminu w określonej formie;
- konwersatorium – forma kształcenia polegająca w szczególności na dyskusji lub debacie prowadzącego przedmiot studentów;
- szkolenie – forma kształcenia polegająca na rozwijaniu kompetencji miękkich i społecznych oraz umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi pracy studenta lub absolwenta;
- projekt – forma kształcenia polegająca na pracy studentów w grupie w celu wykonania określonego zadania pod kierunkiem prowadzącego przedmiot;
- lektorat – forma kształcenia rozwijająca znajomość specjalistycznego języka obcego;
- pracownia komputerowa – forma kształcenia polegająca na kształtowaniu głównie praktycznych umiejętności i kompetencji korzystania z narzędzi informatycznych;
- główna forma kształcenia – wybrana przez prowadzącego forma kształcenia, która realizuje cele uczenia się i podlega punktacji ECTS. Główną formą kształcenia może być: wykład, konwersatorium, tutoring, szkolenie, projekt, seminarium, lektorat, pracownia komputerowa oraz warsztat;
- pomocnicza forma kształcenia – wybrana przez prowadzącego forma kształcenia, której celem jest uzupełnienie wykładu, określana dalej jako zajęcia pomocnicze. Zajęcia pomocnicze stanowią integralną cześć przedmiotu. Pomocniczą formą kształcenia mogą być: warsztat, konwersatorium, ćwiczenia;
- e-podręcznik – narzędzie dydaktyczne, będące środkiem nauczania na odległość;
- moduł e-podręcznika – wyodrębniona jednostka e-podręcznika, składająca się w szczególności z nagrania wideo wykładu o długości jednej godziny, lektur, infografiki;
- egzamin online – weryfikacja zakładanych efektów uczenia się z wykorzystaniem środków technicznych umożliwiających komunikację na odległość.
- Studia drugiego stopnia na kierunku administracja trwają 4 semestry.
- Warunkiem zaliczenia studiów drugiego stopnia i dopuszczenia do egzaminu magisterskiego jest uzyskanie przez studenta w toku studiów co najmniej 130 punktów ECTS oraz spełnienie warunków określonych w programie studiów dla poszczególnych lat.
- Liczba godzin dydaktycznych na studiach niestacjonarnych wynosi co najmniej 60% godzin zajęć zaplanowanych dla studiów stacjonarnych.
- Zajęcia na studiach niestacjonarnych odbywają się w piątki, soboty i niedziele.
- Plan studiów obejmuje przedmioty: obowiązkowe, specjalnościowe i fakultatywne.
- Przedmioty mogą być organizowane jako:
- zajęcia stacjonarne, zdalne lub hybrydowe;
- cykl zwyczajny – przedmiot realizowany jest w każdym roku akademickim;
- mini-cykl – przedmiot realizowany jest dwa lub więcej razy w roku, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych;
- maxi-cykl – przedmiot realizowany jest co drugi lub co trzeci rok akademicki albo na przemian w danym roku akademickim na studiach stacjonarnych, a w kolejnym na studiach niestacjonarnych, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych;
- w uzasadnionym przypadku przedmiot może być uruchomiony tylko raz w cyklu studiów, z wyłączeniem przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych.
- W trakcie cyklu kształcenia w planie studiów mogą być dodawane nowe przedmioty fakultatywne. W uzasadnionym przypadku mogą być usuwane przedmioty fakultatywne.
- Sylabus danego przedmiotu może podlegać aktualizacji. W danym roku akademickim wiążący jest sylabus w najnowszej wersji.
Rozdział II
Zaliczenie przedmiotu i punktacja ECTS
- Wykład kończy się egzaminem.
- Konwersatorium jako główna forma kształcenia kończy się egzaminem lub zaliczeniem, a jako zajęcia pomocnicze zaliczeniem.
- Pracownia komputerowa kończy sie egzaminem lub zaliczeniem.
- Przedmiot prowadzony w innych niż wykład i konwersatorium formach kształcenia kończy się zaliczeniem, a studencka poradnia prawna – zaliczeniem na ocenę.
- Punktacji ECTS podlegają przedmioty zakończone egzaminem, a także konwersatoria prowadzone jako główna forma kształcenia, seminaria, tutoring, lektoraty, w tym również prawnicze szkoły prawa obcego, studencka poradnia prawna, warsztaty, szkolenia i projekty.
- Punktacji nie podlegają zajęcia z BHK oraz zajęcia pomocnicze. Punktacja za zajęcia pomocnicze uwzględniona jest w ramach głównej formy kształcenia.
- Punktacja ECTS jest ustalana na podstawie sumy aktywności studenta, która jest określona w sylabusie przedmiotów.
- Zasady przenoszenia ocen i uznawania punktów ECTS określa Regulamin studiów.
Rozdział III
Zaliczenie roku
- Warunkiem zaliczenia roku jest uzyskanie co najmniej 60 punktów ECTS oraz spełnienie warunków określonych w programie i planie studiów.
- W przypadku uzyskania w terminie określonym w §10 ust. 6-10 Regulaminu studiów co najmniej 50 punktów ECTS oraz spełnienia innych warunków określonych w programie i planie studiów student na swój wniosek uzyskuje wpis na kolejny rok, na warunkach określonych w §10 ust. 6 Regulaminu studiów.
- W sytuacji określonej w pkt 2 dopuszczalne jest niezaliczenie tylko jednego przedmiotu obowiązkowego albo specjalnościowego.
- Student, który stara się o uzyskanie wpisu na kolejny rok studiów w trybie określonym w §10 ust. 6, §14 ust. 1 i 4, oraz §33 i §36 ust. 2 Regulaminu studiów, składa odpowiedni wniosek przed rozpoczęciem roku akademickiego. W przypadku konieczności powtórzenia przedmiotów, student jest zobowiązany do wskazania we wniosku wszystkich przedmiotów, które będzie powtarzał w danym roku akademickim.
Rozdział IV
Przedmioty obowiązkowe
- Przedmioty obowiązkowe na kierunku Administracja – studia drugiego stopnia stanowią:
- na roku I – 9 przedmiotów:
- nauka o państwie – przedmiot jednosemestralny
- zasady ustroju państwa – przedmiot jednosemestralny
- procesy decyzyjne w administracji – przedmiot jednosemestralny
- systemy informatyczne w administracji – przedmiot jednosemestralny
- prawo europejskie - przedmiot jednosemestralny
- prawo administracyjne osobowe i rzeczowe - przedmiot jednosemestralny
- sądowa kontrola administracji publicznej - przedmiot jednosemestralny
- ewolucja zasad organizacji administracji - przedmiot jednosemestralny
- seminarium magisterskie – przedmiot jednosemestralny
- na roku II – 5 przedmiotów:
- etyka służby publicznej – przedmiot jednosemestralny
- audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza – przedmiot jednosemestralny
- fundusze europejskie – przedmiot jednosemestralny
- odpowiedzialność w administracji publicznej - przedmiot jednosemestralny
- seminarium – przedmiot dwusemestralny
- na roku I – 9 przedmiotów:
- Warunkiem zaliczenia przez studenta I roku jest:
- zdanie egzaminu z języka obcego nowożytnego na poziomie co najmniej B2+;
- uzyskanie zaliczenia z seminarium;
- uzyskanie zaliczenia szkolenia BHK.
- Warunkiem zaliczenia II roku jest uzyskanie zaliczenia z seminarium. Warunkiem zaliczenia seminarium jest zatwierdzenie pracy dyplomowej przez promotora w systemie AP.
- W toku studiów student studiów niestacjonarnych zobowiązany jest do zaliczenia czterech przedmiotów fakultatywnych.
Rozdział V
Przedmioty specjalnościowe
- Program studiów obejmuje pięć bloków specjalnościowych: zamówienia publiczne, administracja skarbowa, administrowanie sektorem publicznym, administracja zrównoważonego rozwoju, informacja publiczna i ochrona danych osobowych.
- Celem przedmiotów specjalnościowych jest przekazanie specjalistycznej wiedzy, umiejętności lub kompetencji społecznych.
- Student wybiera w toku studiów jeden blok specjalnościowy, wyboru dokonuje na początku I roku studiów.
- Student składa deklarację określającą, który z bloków w programie jest dla niego pierwszym, drugim, trzecim, czwartym lub piątym wyborem.
- Blok specjalnościowy jest uruchamiany, jeżeli wybierze go co najmniej 30 osób. Maksymalny limit przyjęć na blok wynosi:
- Zamówienia publiczne – 35 osób
- Administracja skarbowa – 45 osób
- Administrowanie sektorem publicznym – 45 osób
- Administracja zrównoważonego rozwoju – 45 osób
- Informacja publiczna i ochrona danych osobowych – 45 osób:
- Studenci są kwalifikowani do bloków specjalnościowych w ramach limitu miejsc na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji.
- Student w ramach wybranego bloku specjalnościowego ma obowiązek zrealizować przedmioty:
- blok Zamówienia publiczne:
- na I roku - 4 przedmioty:
- organizacja i funkcjonowanie sektora finansów publicznych – przedmiot jednosemestralny
- zasady i formy udzielania zamówień publicznych – przedmiot jednosemestralny
- przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – przedmiot jednosemestralny
- inwestycje budowlane w praktyce – przedmiot jednosemestralny
- na II roku – 3 przedmioty:
- postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego – przedmiot jednosemestralny
- środki ochrony prawnej w prawie zamówień publicznych – przedmiot jednosemestralny
- umowa w sprawie zamówienia publicznego – przedmiot jednosemestralny
- na I roku - 4 przedmioty:
- blok Administracja skarbowa:
- na I roku – 4 przedmioty:
- teoria opodatkowania – przedmiot jednosemestralny
- zobowiązania podatkowe – przedmiot jednosemestralny
- ustrój i organizacja administracji skarbowej – przedmiot jednosemestralny
- prawo karne skarbowe – przedmiot jednosemestralny
- na II roku – 5 przedmiotów:
- postępowanie podatkowe i kontrola podatkowa - przedmiot jednosemestralny
- prawo podatkowe międzynarodowe i UE - przedmiot jednosemestralny
- postępowanie egzekucyjne w administracji - przedmiot jednosemestralny
- sporządzanie wniosków oraz pism procesowych w sprawach podatkowych - przedmiot jednosemestralny
- przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy - przedmiot jednosemestralny
- na I roku – 4 przedmioty:
- blok Administrowanie sektorem publicznym:
- na I roku – 4 przedmioty:
- organizacja i funkcjonowanie sektora finansów publicznych - przedmiot jednosemestralny
- gospodarowanie nieruchomościami publicznymi - przedmiot jednosemestralny
- prawo gospodarki komunalnej - przedmiot jednosemestralny
- publiczne prawo konkurencji - przedmiot jednosemestralny
- na II roku – 6 przedmiotów:
- sektory infrastrukturalne - przedmiot jednosemestralny
- postępowanie cywilne w działalności sektora publicznego - przedmiot jednosemestralny
- inwestycje budowlane - przedmiot jednosemestralny
- prawne aspekty zatrudnienia w sektorze publicznym - przedmiot jednosemestralny
- controlling w zarządzaniu- przedmiot jednosemestralny
- ochrona danych osobowych i informacji niejawnych - przedmiot jednosemestralny
- na I roku – 4 przedmioty:
- blok Administracja zrównoważonego rozwoju
- na I roku – 4 przedmioty:
- podmioty, zasady i instrumenty polityki administracyjnej – przedmiot jednosemestralny
- prawo ochrony przyrody i zwierząt – przedmiot jednosemestralny
- prawo wobec wyzwań klimatycznych – przedmiot jednosemestralny
- służby, inspekcje i straże w administracji publicznej - przedmiot jednosemestralny
- na II roku – 5 przedmiotów:
- zagospodarowanie przestrzeni i ochrona krajobrazu – przedmiot jednosemestralny
- ochrona dziedzictwa narodowego – przedmiot jednosemestralny
- gospodarka odpadami – przedmiot jednosemestralny
- administrowanie rozwojem i kryzysem – przedmiot jednosemestralny
- polityka społeczna i system zabezpieczenia społecznego - przedmiot jednosemestralny
- na I roku – 4 przedmioty:
- blok Informacja publiczna i ochrona danych osobowych:
- na I roku – 4 przedmioty:
- prawo informacyjne – przedmiot jednosemestralny
- dostęp do informacji publicznej – przedmiot jednosemestralny
- wykorzystanie informacji sektora publicznego – przedmiot jednosemestralny
- ochrona dóbr osobistych - przedmiot jednosemestralny
- na II roku – 4 przedmioty:
- przetwarzanie danych osobowych i ochrona informacji niejawnych – przedmiot jednosemestralny
- informacja chroniona (tajemnice prawnie chronione) – przedmiot jednosemestralny
- ustrój i funkcjonowanie administracji ochrony danych osobowych – przedmiot jednosemestralny
- elementy cyberbezpieczeństwa w administracji publicznej - przedmiot jednosemestralny
- na I roku – 4 przedmioty:
- blok Zamówienia publiczne:
Rozdział VI
Przedmioty fakultatywne
- Przedmiotami fakultatywnymi są przedmioty, które stanowią dodatkową formę zajęć, mające przede wszystkim uzupełniać wiedzę, umiejętności oraz kompetencje w zakresie podstawowych treści kształcenia, w tym szkoły prawa obcego, studencka poradnia prawna oraz lektoraty prawnicze.
- Liczbę uczestników zajęć koniecznych do uruchomienia przedmiotu określa Polityka kształcenia.
- Rada Wydziału do dnia 30 czerwca danego roku zatwierdza listę przedmiotów fakultatywnych, które będą oferowane w kolejnym roku akademickim.
- Wykaz przedmiotów fakultatywnych, które będą oferowane w kolejnym roku akademickim, jest ogłaszany w harmonogramie zajęć na dany rok.
- Dla studentów, którzy na studiach I stopnia nie zaliczyli kursów ze Wstępu do prawoznawstwa, Prawa administracyjnego, Postępowania administracyjnego istnieje możliwość zaliczenia do końca listopada kursu Encyklopedia prawa. Kurs ten będzie przygotowany w formie nagrań do odsłuchania, a warunkiem uzyskania zaliczenia będzie podejście do testu sprawdzającego, przeprowadzanego na platformie e-learningowej.
- Student, za zgodą Dziekana, może w toku studiów dodatkowo zaliczać:
- zajęcia w ramach Visiting Professors Programme oferowane na WPiA UJ,
- jeden przedmiot w ramach współpracy UJ z UNA EUROPA lub innymi sieciami partnerskimi,
- jeden przedmiot w ramach cyklu wykładów Artes Liberales,
- przedmioty poza programem studiów oferowane na WPiA UJ
Rozdział VII
Ukończenie studiów
- Warunkiem ukończenia studiów drugiego stopnia jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej, uzyskanie jej pozytywnej oceny oraz zdanie egzaminu dyplomowego w formie ustnej.
- Zasady składania i zatwierdzania prac dyplomowych określają odrębne przepisy.
- Ogólny wynik studiów jest ustalany jako suma:
- ½ średniej ocen z egzaminów;
- ¼ oceny pracy dyplomowej;
- ¼ oceny z egzaminu dyplomowego.
- Przy obliczaniu średniej nie uwzględnia się zaliczeń oraz szkolenia BHK z wyjątkiem zaliczenia na ocenę w ramach studenckiej poradni prawnej.
- Dyplom z wyróżnieniem otrzymują absolwenci, którzy spełniają warunki określone w Regulaminie studiów.
Rozdział VIII
Harmonogram zajęć
- Dziekan Wydziału podaje do wiadomości studentów harmonogram zajęć rozpoczynających się w semestrze zimowym następnego roku akademickiego co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem rejestracji na przedmioty, nie później niż do dnia 15 września.
- Informacje, o których mowa w pkt. 1, w odniesieniu do przedmiotów rozpoczynających się w semestrze letnim Dziekan Wydziału podaje do wiadomości co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem rejestracji na przedmioty, nie później niż do dnia 1 lutego.
Rozdział IX
Rejestracja na przedmioty
- Studenci dokonują zapisów na przedmioty i podpięć pod program i etap studiów wyłącznie drogą elektroniczną przez system USOSweb. Tak skonstruowana deklaracja stanowi plan studenta na dany semestr lub rok. Po terminie rejestracji wszystkie przedmioty niepodpięte przez studenta będą automatycznie usuwane z planu studenta.
- Student jest zobowiązany zaliczyć wszystkie zadeklarowane przedmioty przed ukończeniem studiów. W przypadku, gdy niezaliczony przez studenta przedmiot fakultatywny nie jest oferowany w kolejnym roku, Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na zaliczenie innego przedmiotu fakultatywnego o zbliżonych efektach uczenia się w miejsce przedmiotu powtarzanego.
- Rejestracja na przedmioty odbywa się nie później niż:
- do dnia 8 października na przedmioty w semestrze zimowym i całoroczne – zgodnie z ustalonym harmonogramem.
- do dnia 1 marca na przedmioty w semestrze letnim – zgodnie z ustalonym harmonogramem.
- Po upływie terminów rejestracji na przedmioty zmiana deklaracji nie jest możliwa. W uzasadnionym przypadku Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na uzupełnienie deklaracji o dodatkowe przedmioty.
- Harmonogram rejestracji na przedmioty zatwierdza Dziekan Wydziału w porozumieniu z Samorządem Studentów i ogłasza nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem semestru.
- Student przebywający na urlopie z prawem składania egzaminów dokonuje zapisów na przedmioty i podpięć pod program i etap studiów w terminie określonym w pkt 3.
- Student jest zobowiązany do aktywacji i stałego korzystania z uniwersyteckiego adresu w domenie uj.edu.pl. Na pocztę studenta będą przesyłane drogą elektroniczną informacje związane z obsługą administracyjną studenta, w szczególności zawiadomienia i wezwania.
Rozdział X
Terminy egzaminów
- W danej sesji (zimowej lub letniej) muszą zostać wyznaczone co najmniej trzy terminy egzaminów, przynajmniej jeden termin musi być wyznaczony w sesji zasadniczej i przynajmniej jeden w sesji poprawkowej. Dodatkowe terminy egzaminów przed daną sesją egzaminacyjną (przedterminy) mogą być wyznaczone nie wcześniej niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem sesji, a w przypadku przedmiotów całorocznych 1 miesiąc przed rozpoczęciem sesji letniej. W przypadku studentów, którzy powtarzają przedmiot, Dziekan Wydziału na wniosek koordynatora przedmiotu może wyrazić zgodę na egzamin w innym terminie.
- W przypadku przedmiotów realizowanych przez część semestru, w szczególności w mini-cyklu, Dziekan Wydziału może wyrazić zgodę na egzamin poza sesją. W tym przypadku wyznaczane są co najmniej dwa terminy egzaminów.
- Student ma prawo do zdawania egzaminu oraz jednego egzaminu poprawkowego z każdego przedmiotu, w dwóch wybranych przez siebie terminach.
- Student, który przystępuje po raz pierwszy do egzaminu w ostatnim z ustalonych terminów lub nie przystąpił do egzaminów wyznaczonym terminie, traci prawo do drugiego terminu.
- Koordynator przedmiotu zarządza zapisy na poszczególne terminy egzaminów w systemie USOSweb. Listy są zamykane nie wcześniej niż cztery dni przed danym terminem egzaminu. Po zamknięciu listy nie można się na nią zapisywać ani z niej skreślać bez zgody koordynatora przedmiotu.
- Nieprzystąpienie do egzaminu bez usprawiedliwienia powoduje utratę terminu, co skutkuje wpisem do protokołu – “egzamin niezaliczony” („NZAL”). Nieobecność studenta na egzaminie w ustalonym terminie może być usprawiedliwiona przez koordynatora przedmiotu, jeżeli wniosek w tej sprawie zostanie złożony w ciągu 7 dni od tego terminu. Wpis do protokołu – „NZAL” następuje również w sytuacji, gdy przedmiot został zadeklarowany, a student nie zapisał się lub nie przystąpił do egzaminu w żadnym z wyznaczonych przez katedrę terminów egzaminu. W protokołach zaliczania zajęć pomocniczych prowadzący zajęcia wpisuje „NZAL” w sytuacji, gdy student nie zaliczył zajęć pomocniczych lub nie uczęszczał na nie pomimo ich zadeklarowania.
- Przed zakończeniem roku akademickiego student jest zobowiązany do:
- sprawdzenia, czy wyniki z zadeklarowanych w danym roku przedmiotów zostały wpisane do systemu USOSweb;
- zgłoszenia w systemie USOSweb rozliczenia roku.
Rozdział XI
Zasady przeprowadzania egzaminów
- Egzaminy przeprowadzane się w formie pisemnej lub ustnej, określonej w sylabusie przedmiotu.
- Za zgodą Dziekana Wydziału, egzamin zaplanowany w formie pisemnej mogą składać w formie ustnej:
- studenci obcokrajowcy na I i II roku studiów;
- studenci trwale niezdolni do składania egzaminów w danej formie, na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
- W sytuacji, gdy z powodu choroby studenta lub innej ważnej przyczyny zdawanie przez niego egzaminu w określonej w sylabusie formie jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, koordynator przedmiotu - stosownie do możliwości - może wyrazić zgodę na zdawanie egzaminu w innej formie.
- Wyznaczenie i przeprowadzenie egzaminu komisyjnego następuje zgodnie z Regulaminem studiów.
- Egzaminy pisemne są anonimowe.
- Przy utajnieniu i odtajnieniu prac pisemnych mogą być obecni przedstawiciele Samorządu Studentów.
- Egzaminator informuje studentów, najpóźniej w dniu egzaminu, o terminie podania do wiadomości wyników egzaminu. Ogłoszenie ocen z danego przedmiotu następuje w systemie USOSweb nie później niż w terminie 10 dni od daty egzaminu, jednak nie później niż do końca roku akademickiego.
- Po egzaminie student ma prawo do wglądu do ocenionej pracy pisemnej na zasadach określonych w regulaminie studiów. Miejsce i termin wglądu do prac ustala koordynator przedmiotu. Student może zwrócić się z prośbą o udzielenie wyjaśnień dotyczących ocenionej pracy. Wyjaśnień udziela koordynator przedmiotu lub upoważniony przez niego nauczyciel akademicki.
- Prace egzaminacyjne z danego roku akademickiego są przechowywane w Katedrze co najmniej do końca następnego roku akademickiego, a następnie niszczone.
Rozdział XII
Zajęcia pomocnicze
- Zajęcia pomocnicze do przedmiotów obowiązkowych i specjalnościowych są obowiązkowe, chyba że koordynator przedmiotu w sylabusie określi inaczej.
- Koordynator przedmiotu może określić, że część materiału egzaminacyjnego będzie zaliczana przez prowadzących zajęcia pomocnicze na zasadach określonych w sylabusie.
Rozdział XIII
Praca dyplomowa
- Zapisy na seminaria I i II roku studiów są prowadzone poprzez system USOSweb.
- Seminarium na II roku studiów powinno być kontynuacją seminarium z I roku studiów. W uzasadnionych przypadkach Dziekan może, na wniosek studenta, za zgodą dotychczasowego i nowego promotora, zezwolić na zmianę seminarium.
- Pracę dyplomową student przygotowuje pod kierunkiem promotora.
Rozdział XIV
Postanowienia końcowe
Dziekan Wydziału może przekazać Prodziekanowi Wydziału przewidziane dla niego kompetencje.
Ukończenie studiów
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie przez studenta w toku studiów co najmniej 130 punktów ECTS, przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej (magisterskiej), zdanie egzaminu dyplomowego (magisterskiego) oraz spełnienie innych warunków określonych w programie studiów dla poszczególnych lat.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, otwórz cały program studiów
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
10 | 1 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
30 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
30 | 6 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 7 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
10 | 2 | zaliczenie | obowiązkowy |
Język obcy
|
28 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | zaliczenie | fakultatywny |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
30 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
50 | 6 | egzamin | obowiązkowy |
|
10 | 2 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
40 | 7 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 8 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | - | zaliczenie | obowiązkowy |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | zaliczenie | fakultatywny |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
20 | 4 | zaliczenie | fakultatywny |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
60 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
50 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 2 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
40 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
50 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
50 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 20 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
10 | 2 | egzamin | fakultatywny |
|
10 | 2 | zaliczenie | fakultatywny |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
40 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
|
40 | 5 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 2 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
20 | 2 | zaliczenie | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 2 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
20 | 2 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
40 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
30 | 4 | egzamin | obowiązkowy |
|
20 | 2 | egzamin | obowiązkowy |
Przedmiot | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma weryfikacji | Obligatoryjność |
---|---|---|---|---|
|
20 | 3 | zaliczenie | obowiązkowy |
|
40 | 4 | egzamin | obowiązkowy |